صفحه اصلی
غذاها
رزرو غذا
وبلاگ
ورود

طرز تهیه خیارشور در خانه

فوت و فن های طرز تهیه خیارشور خوشمزه در خانه

خیارشور یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین خوراکی هایی است که با انواع مختلف غذاها سرو می شود. این خوراکی محبوب را می توانید به صورت آماده در تمامی فروشگاه ها پیدا کنید؛ با این حال اگر دوست دارید خیارشور سالم و بهداشتی مصرف کنید، ما به شما تهیه خیارشور در منزل را پیشنهاد می کنیم. اگر از فوت و فن های طرز تهیه خیارشور خوشمزه خانگی مطلع نیستید، اصلا نگران نباشید. ما در تهیه غذای هفت و نیم قصد داریم تمامی نکات مهم در طرز تهیه خیارشور خانگی را به شما آموزش دهیم. تنها کافی است نکات ذکر شده را به دقت رعایت کنید تا خیار شوری ترد و خوش طعم به دست بیاورید. پس تا پایان همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خیار شور خانگی

خیار

2 کیلوگرم

نمک

نصف لیوان

سرکه سفید

1 فنجان

آب

16 لیوان

فلفل سبز تند

به مقدار لازم

ترخون

500 گرم

سیر

چند حبه

 

فوت و فن تهیه خیارشور

طرز تهیه خیارشور فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه ی خیارشور خانگی بسیار ساده است و پیچیدگی چندانی ندارد. کافی است مراحل زیر را طی کرده و با رعایت فوت و فن های تهیه خیار شور خانگی، به یک نتیجه دلچسب و لذیذ برسید.  

پیش از آنکه به سراغ طرز تهیه خیارشور برویم، این نوید را به شما بدهیم که اگر برای تهیه غذای مراسم عروسی، ترحیم و یا سایر مراسمات خود به دنبال یک کترینگ مناسب هستید، ما در کترینگ هفت ونیم می توانیم بهترین غذاها را در اختیار شما قرار دهیم. 

و اما تهیه خیار شور به سبک خانگی!

مرحله اول

در اولین مرحله از طرز تهیه خیارشور خانگی، خیارها را همراه با فلفل، سیر و ترخون به خوبی شستشو داده و ضدعفونی کنید. سپس به آن ها را به طور کامل با یک دستمال تمیز خشک کنید. توجه داشته باشید که وجود رطوبت در مواد باعث کپک زدن خیارشور می شود.

طرز تهیه خیارشور فوری

مرحله دوم

سپس داخل یک قابلمه آب و نمک را مخلوط کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، پیش از خاموش کردن حرارت، سرکه را اضافه کنید و لحظاتی بعد قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم

ظرف های شیشه ای را که برای تهیه خیارشور خانگی در نظر گرفته اید آماده کنید و مطمئن شوید که کاملا تمیز و خشک هستند. سپس خیارها را همراه با فلفل، ترخون و سیر به صورت لایه لایه درون شیشه قرار دهید.

مرحله چهارم

زمانی که شیشه ها از خیار پر شدند، مخلوط آب، نمک و سرکه را داخل ظرف ها بریزید تا کاملا پر شوند. در انتها یک پلاستیک روی ظرف ها بکشید و درب آن ها را محکم ببندید. بعد از گذشت 15 روز خیارشور شما آماده مصرف خواهد بود.

طرز تهیه خیارشور خانگی

فوت و فن های تهیه خیار شور خانگی

دیدید که در چهار مرحله ساده به راحتی می توانید خوشمزه ترین خیارشور را در خانه تهیه کنید و از سالم و بهداشتی بودن آن اطمینان حاصل کنید. البته برای آنکه خیارشور بهتری داشته باشید، لازم است برخی فوت و فن های تهیه خیار شور خانگی را رعایت کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

اندازه مناسب خیار برای خیارشور

شما محدودیتی در خصوص اندازه خیارهای انتخابی برای تهیه خیارشور ندارید. حتی می توانید خیارهای بسیار درشت را به صورت حلقه حلقه خرد کرده و برای درست کردن خیارشور استفاده کنید. با این وجود، معمولا خیارهای ریزتر نتیجه بهتری می دهند و خیارشورهای خوشمزه تری در اختیارتان می گذارند.

جلوگیری از کپک زدن خیارشور

یکی از فوت و فن های تهیه خیار شور خانگی که عده زیادی به دنبال آن هستند، روش جلوگیری از کپک زدن خیارشور است. برای این کار اولا از ضدعفونی شدن تمام سبزیجات و موجود در خیارشور اطمینان حاصل کنید و هرگز مواد دارای رطوبت را استفاده نکنید. علاوه بر این، می توانید در آخرین مرحله از تهیه خیارشور یک تکه لیموترش برش خورده را داخل ظرف قرار دهید تا از کپک زدن مواد ممانعت به عمل آورد. ضمنا درب ظرف را به طور کامل ببندید تا هوا وارد آن نشود. برای اطمینان بیشتر از عدم ورود هوا می توانید یک تکه نان به اندازه دهانه ظرف روی خیارها قرار دهید و پس از بستن درب ظرف، دور ظرف را با گچ بپوشانید.

طرز تهیه ی خیارشور خانگی

تغییر رنگ خیارشور با آفتاب

برای سبز ماندن خیارها و جلوگیری از کمرنگ شدن آن ها، شیشه آن ها در سایه و دور از نور خورشید نگهداری کنید. برعکس، اگر به دنبال روشن شدن خیارشور هستید، قرار دادن ظرف در مجاورت نور خورشید کارساز خواهد بود.

استفاده از سرکه در تهیه خیارشور، بله یا خیر؟

یک فوت و فن تهیه خیارشور برای آن که خیارشور شما ماندگاری بیشتری داشته باشد، این است که از سرکه برای تهیه آن استفاده نکنید و تنها به نمک بسنده کنید. البته این به معنی قابل استفاده نبودن سرکه نیست؛ بلکه تنها باید توجه داشته باشید که خیارشور نمکی ماندگاری بیشتری نسبت به نوع سرکه ای آن دارد.

طرز تهیه خیارشور فوری یک روزه

اگر برای مصرف خیارشور عجله دارید و به دنبال فوت و فن تهیه خیارشور فوری هستید، می توانید از یک روش میان بر استفاده کنید! کافی است آب، نمک و سرکه را با هم مخلوط کنید و زمانی که مخلوط به نقطه جوش رسید، خیارها را به آن اضافه کنید. چند دقیقه صبر کنید تا مخلوط به خوبی به خورد خیارها برود. بعد از این زمان خیارشور شما آماده مصرف است. به همین راحتی!

فوت و فن های طرز تهیه خیارشور خوشمزه

سایر فوت و فن های تهیه خیار شور خانگی

  • حتما خیارشورها را در جای خنک نگهداری کنید.

  • برای ترد شدن خیار شور می توانید از تکه کوچکی زاج سفید استفاده کنید.

  • میزان نمک مورد استفاده در تهیه خیارشور بستگی به ذائقه شما دارد. با این حال بهتر است به ازای هر لیتر آب جوشیده، دو قاشق نمک استفاده کنید.

  • برای جلوگیری از پوک شدن خیارها، می توانید به کمک یک خلال دندان یا میله نازک، وسط آن ها یک سوراخ ایجاد کنید.

  • برای تهیه خیارشور بهتر است از خیار بوته ای استفاده کنید؛ خیارهای درختی به خوبی آب و سرکه را به خود جذب نمی کنند و مدت زمان بیشتری برای آماده شدن نیاز دارند.

  • خیارشور را می توانید به مدت یک سال در جای تاریک و خنک نگهداری کنید. البته توجه داشته باشید که پس از باز شدن درب ظرف، باید برای جلوگیری از کپک زدن خیارشور آن را در یخچال بگذارید.

 

نوشته شده توسط ادمین
یکشنبه 12 شهریور 1402
0
33056
دیدگاهتان را بنویسید
ثبت نظر
پربازدید ها
تغذیه مناسب دانش آموزان در ایام امتحانات

تغذیه مناسب دانش آموزان در ایام امتحانات دوران امتحانات ایام حساسی است. دانش ...

لقمه برای مدرسه

پانزده لقمه برای مدرسه که طعمشان از یاد نمی رود خوراکی هایی که دانش آموزان در ...

تغذیه کودکان

نکاتی مهم درباره تغذیه کودکان تغذیه کودکان از مسائل قابل‌توجه و موثر در ...

کترینگ هفت و نیم

آدرس : تهران ، انتهای اتوبان ستاری شمال، دوربرگردان به سمت ستاری جنوب،خیابان اخلاص پلاک 11

شماره تماس : 02144845300
ایمیل :  support@7onim.ir

لینک های مفید

رزرو روزانه غذا

وبلاگ 

ما را دنبال کنید 

   

مجوزها 

کپی رایت © تمام حقوق محفوظ است.