صفحه اصلی
غذاها
لیست قیمت
وبلاگ
رزرو غذا

طرز تهیه مربای زردآلو خانگی به چند روش آسان

طرز تهیه مربای زردآلو

طرز تهیه مربای زردآلو می‌تواند یک آموزش آشپزی هیجان‌انگیز برای شما باشد، چرا که میوه‌های تابستانی وارد بازار شده‌اند و می‌توانید یک مربای زردآلوی تازه و خوشمزه درست کنید و آن را برای وعده صبحانه یا عصرانه سرو کنید. علاوه بر این، مربا زردآلو برای تهیه فیلینگ کیک و شیرینی و انواع دسر هم گزینه مناسبی است. خلاصه اگر از طرز تهیه مربا زردآلو اطلاع داشته باشید، می‌توانید این مربای ساده را درست کرده و برای پاییز و زمستان نوش جان کنید.

به‌خصوص اگر از خواص زردآلو شامل بهبود سلامت چشم و قلب، کاهش ابتلا به سرطان و همچنین درمان یبوست، کم‌خونی و ریزش مو اطلاع داشته باشید، حتما می‌خواهید طرز تهیه مربای زردالو در خانه را بدانید. در این مطلب از کترینگ هفت و نیم قصد داریم طرز تهیه مربای زردآلو را به چند روش آسان توضیح دهیم.

در مورد طرز تهیه مربای زردآلو

پیش از توضیح چند مدل از طرز تهیه مربای زردالو مجلسی بهتر است بدانید که به‌طور کلی مربای زردآلو می‌تواند انتخاب مناسبی به عنوان تغذیه سالم برای صبحانه کودکان باشد. نکته دیگر این است که برای درست کردن این مربا به زردآلو و شکر نیاز دارید. به ازای هر یک کیلو زردآلو حدود 600 گرم یا یک کیلوگرم شکر کافی است. سایر مواد اولیه به تناسب سلیقه و ذائقه شما انتخاب می‌شود و می‌توانید از طعم‌دهنده‌های متنوع مانند آبلیمو، هل، وانیل، گلاب، زعفران و غیره استفاده کنید.

به‌علاوه به عنوان اولین مرحله از درست کردن این مربا لازم است زردآلوها را بشویید و پس از خشک کردن هسته آن را خارج کنید. پس از آن می‌توانید میوه را مطابق میل خود به دو قسمت تقسیم کنید یا در تکه‌های نگینی خرد کنید.

طرز تهیه مربای زردآلو تازه

1. مربای زردآلو تازه

قبل از توضیح طرز تهیه مربای زردآلو خانگی، بهتر است بدانید که استفاده از زردآلوی تازه بهترین گزینه است. در ادامه این مطلب از کترینگ هفت‌ونیم، بهترین کترینگ غرب تهران، همراه ما باشید.

طرز تهیه مربای زردآلو تازه

برای تهیه مربای زردآلو مجلسی و تازه، زردآلوهای خردشده را در قابلمه بریزید و پس از اضافه کردن شکر آن را به مدت 12 تا 24 ساعت در یخچال نگهدارید؛ این کار موجب می‌شود تا زردآلوها به اصطلاح آب بیندازد. بهترین روش این است که زردآلوها و شکر را به صورت لایه لایه بریزید.

پس از آن با اضافه کردن مقداری آب روی ترکیب زردآلو و شکر قابلمه را روی گاز بگذارید تا شکر به صورت کامل حل شود. البته توجه کنید که این نوع مربا به دلیل آب انداختن میوه به آب زیادی نیاز ندارد. مخلوط را هم بزنید و پس از اضافه کردن مقداری هل کف‌های سطح آن را بگیرید. پس از قوام آمدن مربا که در حدود نیم ساعت طول می‌کشد، یک قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کرده و هم بزنید. بعد از چند دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و پس از سرد شدن هل‌ها را خارج کنید. مربای زردآلو تازه و خوشمزه‌ی شما آماده است. نوش جان.

طرز تهیه مربای زردآلو با زعفران

2. مربای زردآلوی خشک یا قیسی

خشک کردن زردآلو باعث می‌شود خوش‌طعم‌تر و شیرین‌تر شود، بنابراین مربای زردآلوی خشک شده طعم خوشمزه، قوی‌تر و متفاوتی دارد.

طرز تهیه مربای زردآلو خشک

برای درست کردن این مربا به زردآلوهای خشک یا قیسی‌ نیاز دارید. مقدار مورد نظر خود را در یک ظرف بریزید تا به مدت 12 ساعت خیس بخورد. پس از آن زردآلوهای خیس‌خورده را به همراه آب در یک قابلمه و روی حرارت متوسط قرار دهید. پس از حدود 10 دقیقه تا نیم ساعت که زردآلوها نرم شدند، شکر را اضافه کنید و هم بزنید. با حل شدن شکر حرارت را کم کنید و هر چند وقت یک بار مربا را هم بزنید. پس از آن نوبت اضافه کردن هل یا در صورت تمایل زعفران است و بعد از حدود یک ساعت مربای شما به غلظت می‌رسد و ژله‌ای می‌شود. می‌توانید  چند دقیقه آخر یک قاشق غذاخوری آبلیمو را اضافه کرده و مربا را پس از سرد شدن سرو کنید.

طرز تهیه مربای زردآلو خشک

3. مربای زردآلو با هسته

بیش‌تر ما عادت داریم هسته زردآلو را دور بیندازیم یا در بهترین حالت آن را شکسته و می‌خوریم، ولی جالب است بدانید می‌توان برای تهیه مربای زردآلو از هسته آن استفاده کرد.

طرز تهیه مربای زردآلو با هسته

برای درست کردن مربای زردآلو با هسته باید پس از نصف کردن زردآلو و خارج کردن هسته‌ها، آن را جداگانه شکسته و مغز آن را در آب بخیسانید. با نرم شدن پوست روی مغز، می‌توانید پوست را به راحتی جدا کنید. حالا سراغ زردآلوها بروید و مراحلی که در توضیح مربای زردآلوی تازه گفتیم را انجام دهید. هسته‌ها را می‌توانید به صورت خلالی یا کامل پس از به قوام رسیدن مربا به آن اضافه کنید.

4. مربای زردآلو زعفرانی

زعفران به دلیل خواص و عطر بی‌نظیری که دارد از ادویه‌های محبوب در آشپزی شرقی به شمار می‌رود؛ بنابراین می‌توانید با اضافه کردن مقداری زعفران به مرباهایتان، طعم دلپذیرتری را تجربه کنید. مربای زردآلو مجلسی با زعفران، سفره صبحانه شما را رنگین و خوشمزه می‌کند.

طرز تهیه مربای زردآلو با زعفران

روش تهیه این نوع مربای زردآلو هم مشابه روش‌های قبلی است. با این تفاوت که به یک قاشق غذاخوری زعفران دم‌کرده نیاز دارید که می‌توانید آن را 5 دقیقه آخر پخت اضافه کنید. 

طرز تهیه مربای زردالو مجلسی

5. مربای زردآلوی مارمالادی

مربای زردآلو مارمالادی یا له‌شده هم یکی از مدل‌های محبوب برای درست کردن این نوع مربا است، به‌خصوص کودکان به آن علاقه بیشتری دارند و به همین دلیل می‌توانید پس از درست کردن در تهیه لقمه برای مدرسه از آن استفاده کنید.

طرز تهیه مربای زردآلو له شده

برای پخت این نوع مربای زردآلو باید زردآلوها را پس از هسته‌گیری به جای خرد کردن در مخلوط‌کن ریخته و میکس کنید. در مرحله بعد شکر را به زردآلوهای میکس‌شده اضافه کرده و روی حرارت قرار دهید تا به قوام لازم برسد. می‌توانید چند دقیقه قبل از خاموش کردن زعفران را به ترکیب اضافه کنید. همچنین در این روش هم استفاده از گلاب، هل و آبلیمو به خوش‌طعم‌تر شدن مربا کمک می‌کند. 

علاوه بر این، در مورد زردآلوی له‌شده می‌توانید از ژلاتین برای افزایش غلظت مربا کمک بگیرید. برای این منظور می‌توانید ژلاتین و گلاب را روی حرارت غیرمستقیم  به روش بن ماری ترکیب کنید. زمان اضافه کردن ژلاتین به مربا پس از رسیدن به غلظت و قبل از خاموش کردن است. فراموش نکنید که برای ترکیب کردن مارمالاد را به طور کامل هم بزنید.

طرز تهیه مربای زردالو در خانه

6. مربای آفتابی زردآلو

روش تهیه مربای زردآلو در آفتاب با سایر مدل‌ها کاملا متفاوت است و نیازی به حرارت اجاق‌گاز ندارد، بلکه باید آن را در آفتاب قرار دهید و همین امر موجب می‌شود مربای شما طعم خاص و متفاوتی داشته باشد. 

طرز تهیه مربای زردآلو در آفتاب

برای تهیه این مربا یعنی مربای زردآلو آفتابی به زردآلوهای کاملا رسیده و شیرین نیاز دارید و به همین دلیل می‌توانید در صورت تمایل شکر کمتری استفاده کنید. در ابتدا شکر و آب را بجوشانید تا مقداری رقیق شود. توجه کنید که نباید شربت زیاد بجوشد و به غلظت برسد. هسته زردآلوها را خارج کرده و در یک ظرف پیرکس در یک ردیف بچینید. 

شربت را روی زردآلوها بریزید و ظرف را در آفتاب قرار دهید. درب ظرف را به صورتی بگذارید تا کناره‌ها کمی باز باشد. این کار کمک می‌کند بخارها از طرفین خارج شود. البته برای جلوگیری از ورود حشرات و گرد و خاک باید قسمت‌های باز مانده را با توری بپوشانید. هر دو روز یک بار زردآلوها را جابه‌جا کنید و به پشت و رو برگردانید. در مدت زمان 5 تا 7 روز مربای شما آماده است. 

جمع‌بندی

در این مطلب از کترینگ هفت‌ونیم، یکی از بهترین کترینگ‌های تهیه غذای سازمانی، مدارس و ... طرز تهیه مربای زردآلو تازه، درست کردن مربای زردآلو مجلسی، آفتابی و سایر روش‌ها را توضیح دادیم و متوجه شدید که طرز تهیه مربای زردآلو به روش‌های مختلف تفاوت زیادی با هم ندارد و راحت است. فقط این که بعد از پخت برای نگهداری بهتر، مربا را پس از سرد شدن در ظرف‌های شیشه‌ای در بسته بریزید. به علاوه مرباها باید در یخچال نگهداری شوند.

نوشته شده توسط ادمین
دوشنبه 4 تیر 1403
0
957
دیدگاهتان را بنویسید
ثبت نظر
پربازدید ها
طرز تهیه مربای زردآلو

طرز تهیه مربای زردآلو خانگی به چند روش آسان طرز تهیه مربای زردآلو می‌توا ...

تغذیه قبل کنکور

تغذیه قبل کنکور، کلید طلایی دروازه‌های موفقیت کنکور، آزمونی سرنوشت‌ ...

لقمه برای مدرسه

پانزده لقمه برای مدرسه که طعمشان از یاد نمی رود خوراکی‌هایی که دانش&zwnj ...

کترینگ هفت و نیم

آدرس : تهران ، انتهای اتوبان ستاری شمال، دوربرگردان به سمت ستاری جنوب،خیابان اخلاص پلاک 11

شماره تماس : 02144845300
ایمیل :  support@7onim.ir

ما را دنبال کنید 

   

مجوزها 

کپی رایت © تمام حقوق محفوظ است.