صفحه اصلی
غذاها
لیست قیمت
وبلاگ
رزرو غذا

طرز تهیه مربای توت فرنگی در خانه

طرز تهیه مربای توت فرنگی

مربا یا مارمالاد توت‌فرنگی از مرباهای موردعلاقه و محبوب میان اغلب ما است که در فصل‌های بهار و تابستان به فکر درست کردن آن می‌افتیم، زیرا مرباهای خانگی طعم و عطری بی‌نظیر در مقایسه با مرباهای شرکتی و سوپرمارکتی دارند. توت‌فرنگی‌های ارگانیک در این فصل‌ها بسیار باکیفیت‌تر از توت‌فرنگی‌های گلخانه‌ای که در تمام فصول سال در دسترس‌اند هستند و استفاده از آن‌ها در طرز تهیه مربای توت فرنگی انتخابی درست برای داشتن یک مربای خوشمزه است.

در این مقاله از کترینگ هفت و نیم به سراغ طرز تهیه مربای توت فرنگی خوشمزه و جذاب می‌رویم تا شما نیز بتوانید این تجربه شیرین و طرز تهیه مربا توت فرنگی خانگی را یاد بگیرید. این مربا را می‌توانید در وعده‌ی صبحانه به همراه کره یا خامه میل کنید یا در کنار شیرینی‌های عصرانه همراه با نوشیدنی گرم در کنار دوستان و عزیزان از طعم آن لذت ببرید. همچنین مربای توت‌فرنگی می‌تواند گزینه‌ای عالی برای انتخاب تغذیه‌ سالم برای صبحانه کودکان باشد.

طرز تهیه مربا توت فرنگی

طرز تهیه مربای توت فرنگی

اولین گام برای طرز تهیه مربای توت فرنگی انتخاب و خرید توت‌فرنگی‌های تازه و ترجیحا ارگانیک است. اگر توت‌فرنگی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد و شیرینی قابل‌قبولی داشته باشد، حتی می‌توانیم مربای توت فرنگی بدون شکر یا با شکر خیلی کم درست کنیم که خوراکی رژیمی و در راستای سبک تغذیه سالم است و می‌توان در وعده‌های مختلف مانند، صبحانه و عصرانه از آن استفاده کرد. همچنین استفاده از مربای توت فرنگی بدون شکر به‌عنوان لقمه برای مدرسه کودکان هم ایده بسیار خوبی است.

شست‌وشوی درست توت‌فرنگی‌ها

بعد از خرید توت‌فرنگی‌ها نوبت به شست‌وشوی دقیق و درست آن‌ها می‌رسد که با روش شست‌وشوی دیگر میوه‌ها متفاوت است. برای شستن درست و ضدعفونی کردن توت فرنگی‌ها بعد از آب گرفتن و شست‌وشوی اولیه، آن‌ها را داخل ظرفی با ابعاد مناسب بریزید و ظرف را با آب خنک پر کنید، کمی نمک به همراه یک قاشق سرکه به آب اضافه کنید و بعد از گذشت حدود 15 دقیقه که گرد و خاک و حشرات ریز احتمالی توت‌فرنگی‌ها خارج شدند، آن‌ها را آبکشی و خشک کنید. در این مرحله گلبرگ روی توت‌فرنگی را نکنید، زیرا باعث جذب آب و بی‌مزه شدن توت‌فرنگی‌ها می‌شود.

طرز تهیه مربا توت فرنگی خانگی

خرد کردن توت‌فرنگی

در مرحله بعد از طرز تهیه مربا توت فرنگی، اگر اندازه توت‌فرنگی‌ها درشت و بزرگ هستند، برای پخت و استفاده آسان‌تر آن‌ها را به ابعاد دلخواه خرد کنید. البته بعضی از افراد طرفدار پوره توت‌فرنگی و استفاده از آن به صورت مارمالاد هستند که می‌توانند با استفاده از میکسر یا غذاساز توت‌فرنگی‌ها را پوره کنند. پیشنهاد ما برای حفظ بهتر طعم مربا، خرد کردن آن برای  طرز تهیه مربای توت فرنگی است.

فوت کوزه‌گری در طرز تهیه مربای توت فرنگی

حالا نوبت فوت کوزه‌گیری برای طرز تهیه مربای توت فرنگی حرفه‌ای و بی نظیر است! بعد از شست‌وشو، خشک کردن و خرد‌ کردن توت‌فرنگی‌ها به سراغ اضافه کردن شکر به آن‌ها با روشی خاص می‌رویم. ظرفی متناسب با مقدار توت‌فرنگی‌ها و میزان مربایی که قصد دارید بپزید انتخاب کنید. حال زمان انتخاب میزان مناسب شکر است. به طور مثال؛ برای یک کیلوگرم توت‌فرنگی 800 گرم شکر تهیه کنید.

فوت کوزه‌گری به این صورت است که باید پس از انتخاب ظرف مناسب، توت‌فرنگی‌ها و شکر را به صورت لایه لایه داخل قابلمه بریزید. بعد از اتمام ریختن لایه‌های توت‌فرنگی‌های خردشده و شکر داخل قابلمه، یک شب تا صبح یا به عبارتی برای 12 ساعت، در داخل یخچال به مواد استراحت بدهید. این تکنیک، روشی برای طرز تهیه مربا توت فرنگی خوش رنگ است، زیرا با این طرز تهیه دیگر نیازی به اضافه کردن آب به ترکیبات ندارید، در نتیجه مربای توت‌فرنگی طعم و رنگ بهتری خواهد داشت.

طرز تهیه مربا توت فرنگی خوش رنگ

مرحله پخت طرز تهیه مربای توت فرنگی

مرحله آخر از طرز تهیه مربا و شربت توت فرنگی پختن آن است که حدود 20 دقیقه زمان برای آن کافی است. در این مرحله قابلمه حاوی توت‌فرنگی و شکر را بر روی شعله متوسط قرار دهید تا توت‌فرنگی‌ها شروع به پختن و نرم شدن کنند و شکر میان آن‌ها ذوب شود. در حین پخت مربا کف تشکیل‌شده بر روی آن را به دفعات به کمک کفگیر جمع کنید تا در پایان مربایی خوش‌رنگ و شفاف داشته باشید. در صورت دلخواه هنگام پخت می‌توانید از طعم‌دهنده‌هایی مانند هل، وانیل و... نیز استفاده کنید.

یکی از نکات طرز تهیه مربای توت فرنگی در مرحله آخر اضافه کردن یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو در 5 دقیقه پایانی پخت، برای جلوگیری از شکرک زدن مربا است. بعد از اتمام پخت، سرد شدن مربا و ریختن توت‌فرنگی‌ها داخل ظروف مورد نظر، شهد باقی‌مانده در ظرف همان شربت خوش‌طعم و بی‌نظیری است که نجات‌دهنده‌ی روزهای تابستانی و گرم شما می‌شود و می‌توان برای مهمانی و پذیرایی نیز از آن استفاده کرد.

نکته مهم!

مسئله‌ای که شاید بی‌اهمیت به نظر برسد ظروف یا شیشه‌هایی هستند که قصد داریم مربا را داخل آن‌ها نگهداری کنیم؛ ظرف‌ها باید کاملا خشک، تمیز و استریل باشند، در غیر این‌ صورت باعث ایجاد کپک بر روی مربا می‌شوند. برای استریل کردن شیشه‌های مربا می‌توانید آن‌ها را 15 تا 20 دقیقه داخل آب جوش بجوشانید و بعد از خشک کردن ظرف‌ها، مربا را داخلشان بریزید.

بیشتر بخوانید: مربای زردآلو هم یکی دیگر از مرباهای خوشمزه تابستان است. طرز تهیه مربای زردآلو را که بلد باشید، می‌توانید صبحانه لذیذی نوش جان کنید.

طرز تهیه مربا و شربت توت فرنگی

در پایان

این مطلب از کترینگ هفت و نیم، بهترین تهیه غذای مدارس، از جمله مطالب مورد‌علاقه کدبانوها و علاقه‌مندان به تهیه محصولات خانگی و سالم، خواهد بود. طرز تهیه مربای توت فرنگی و درست کردن آن می‌تواند یک تجربه جذاب از آشپزی باشد! در ضمن مصرف محصولات خانگی و ارگانیک می‌تواند عاملی جذاب در صرف وعده‌های صبحانه و عصرانه مخصوصا برای کودکان باشد، پس از این تجربه خوشمزه غافل نشوید!

نوشته شده توسط ادمین
دوشنبه 21 خرداد 1403
0
265
دیدگاهتان را بنویسید
ثبت نظر
پربازدید ها
غذای دانشجویی

معرفی 9 غذای دانشجویی ساده و سریع تهیه غذای دانشجویی برای دانشجوهایی که دور ا ...

چگونه سبک زندگی سالم داشته باشیم

چگونه سبک زندگی سالم داشته باشیم؟ سبک زندگی سالم و شاد گنجی است که اغلب افراد ...

لیست غذا برای ناهار و شام

لیست غذا برای ناهار و شام | ناهار و شام چی درست کنم؟ تهیه غذای روزانه و داشتن ...

کترینگ هفت و نیم

آدرس : تهران ، انتهای اتوبان ستاری شمال، دوربرگردان به سمت ستاری جنوب،خیابان اخلاص پلاک 11

شماره تماس : 02144845300
ایمیل :  support@7onim.ir

ما را دنبال کنید 

   

مجوزها 

کپی رایت © تمام حقوق محفوظ است.