صفحه اصلی
غذاها
رزرو غذا
وبلاگ
ورود

آموزش 5 میان وعده مناسب دانش آموزان

آموزش 5 میان وعده مناسب دانش آموزان، تنقلاتی سالم و خوشمزه

پیدا کردن میان وعده مناسب دانش آموزان و قانع کردن آن ها برای مصرف آن همیشه یکی از دغدغه های ذهنی پدر و مادرها بوده است. باید قبول کنیم که جایگزین کردن خوراکی های سالم با تنقلاتی مثل چیپس و پفک چندان هم کار راحتی نیست. آن هم وقتی خود شما هم گه گاهی وسوسه می شوید که خوراکی ناسالم بخورید! با این حال، از آن جایی که دانش آموزان زمان زیادی را در مدرسه می گذرانند و برای حفظ سلامتی و موفقیت در تحصیل نیاز به انرژی کافی دارند، پیدا کردن فهرستی از میان وعده مناسب برای مدرسه آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. این فهرست باید شامل خوراکی هایی باشد که مواد مغذی مورد نیاز بدن فرزندتان را تامین کرده و از مشکلاتی نظیر اضافه وزن، خستگی، عدم تمرکز و... نیز جلوگیری کند. اگر به دنبال اموزش خوراکی های خوشمزه برای مدرسه هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا 5 میان وعده مناسب دانش آموزان را به شما معرفی کنیم. با این پیشنهادات دیگر دغدغه تغذیه سالم فرزندتان را نخواهید داشت.

1. میوه و وابسته های آن

هر وقت که صحبت از میان وعده مناسب برای دانش آموزان می شود، میوه بدون شک یکی از اصلی ترین گزینه هاست. چرا که مصرف انواع میوه ها می تواند مواد معدنی، فیبر و ویتامین های ضروری بدن را برای فرزند شما تامین کند. ضمن اینکه با وجود برخورداری از قند کافی، به دلیل کالری کمتر باعث اضافه وزن نیز نخواهد شد. اگر فرزندتان علاقه ای به خوردن میوه ندارد، راهکارهای زیادی پیش روی شماست:

میان وعده مناسب دانش آموزان

  • سالاد میوه: می توانید با میوه هایی مثل توت فرنگی، پرتقال، انگور، کیوی و... یک سالاد میوه هیجان انگیز و خوش رنگ و لعاب تهیه کنید.
  •  ماست میوه ای: ترکیب ماست با میوه هایی مثل توت فرنگی، هلو، موز و... می تواند بهترین میان وعده مناسب دانش آموزان باشد.
  • اسموتی: کافی است میوه های مختلف را داخل یک میکسر بریزید و با هم مخلوط کنید. مطمئن باشید که ترکیب نهایی برای فرزندتان بسیار وسوسه انگیز خواهد بود.
  •  آبمیوه طبیعی: به جای مصرف آبمیوه های صنعتی پر از شکر، آبِ میوه های تازه را بگیرید و از طعم آن لذت ببرید.
  •  میوه خشک: از آن جایی که میوه خشک در میان دانش آموزان طرفداران بسیاری دارد، می توانید میوه های مختلف مثل سیب، زردآلو، کیوی و... را در منزل به راحتی خشک کنید.

2. هله هوله های سالم، بهترین میان وعده مناسب دانش آموزان 

بهترین میان وعده مناسب دانش آموزان

گزینه دیگری که می توانید به عنوان میان وعده مناسب دانش آموزان به سراغش بروید، خوراکی های مقوی است که برای تامین انرژی در دوران مدرسه ایده آلند. منظورمان آجیل و دانه هایی است که سرشار از ویتامین، پروتئین و مواد معدنی مانند منگنز، پتاسیم، کلسیم، امگا3، نیاسین، آهن و روی هستند. گردو، بادام، پسته، فندق، بادام زمینی، نخودچی، گندمک، شاهدانه و... می توانند انرژی کافی را برای فعالیت‎های روزانه فرزندتان تامین کرده و در تقویت سیستم ایمنی بدن او موثر باشند. پاپ کورن خانگی هم گزینه دیگری است که به دلیل برخورداری از فیبر، ویتامین B و آنتی اکسیدان یک میان وعده مناسب دانش آموزان محسوب می شود. البته فراموش نکنید که این خوراکی ها را کم نمک و روغن تهیه کنید تا باعث بروز اضافه وزن در فرزندتان نشوند.

همچنین بخوانید: طرز تهیه 5 فینگرفود مخصوص مهمانی ها

3.  انواع ساندویچ برای دانش آموزان

انواع ساندویچ برای دانش آموزان

اگر به دنبال لقمه صبحانه برای مدرسه فرزندتان هستید، گزینه های زیادی پیش روی شماست. نان و پنیر به همراه گردو، خیار یا گوجه، نان و کره و عسل یا مربا و همچنین ساندویچ کره بادام زمینی گزینه هایی بسیار سالم و مقوی هستند که می توانید به سراغشان بروید. برای ساعات میانی روز هم می توانید به ساندویچ مرغ، تخم مرغ و سیب زمینی، ساندویچ الویه با سس کم، ساندویچ کتلت مرغ یا گوشت و ساندویچ کوکو سبزی یا سیب زمینی فکر کنید. اگر فرزندتان برای خوردن این نوع از غذاها بهانه می گیرد، از نان های فانتزی استفاده کنید و ساندویچ ها را به کمک ساندویچ ساز یا حتی روی گاز کمی گریل کنید. حتی می توانید ساندویچ را برای کودکان به شکل های مختلف کارتونی در بیاورید تا خوردن آن برایشان هیجان انگیزتر باشد.

4.  گرانولا بار خانگی، میان وعده مناسب برای مدرسه

میان وعده مناسب برای مدرسه

گرانولا بار یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین خوراکی هایی است که می تواند به عنوان میان وعده مناسب دانش آموزان مصرف شود. مسئولان تهیه غذای مدارس هم می توانند آن را در فهرست خوراکی های خود قرار دهند. برای تهیه این خوراکی فوق العاده کمتر از 30 دقیقه زمان نیاز دارید. کافی است کره و عسل را داخل یک قابلمه ریخته، روی حرارت متوسط بگذارید و مرتب هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید. تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، خلال بادام، کنجد، کشمش، برگه زردآلو و هر ماده مغذی دیگری را که دوست دارید، به همراه و جو دوسر پرک به قابلمه اضافه کنید. در ظرف دیگری تخم مرغ را بشکنید و هم بزنید. سپس آن را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط کنید. در نهایت مواد را داخل قالب ریخته و به مدت 12 تا 18 دقیقه در دمای 200 درجه سانتی گراد داخل فر قرار دهید. گرانولا بار را می توانید به مدت یک هفته در ظرف درب دار داخل یخچال نگهداری کنید.

همچنین بخوانید: تغذیه مناسب دانش آموزان در ایام امتحانات

5. شیرهای طعم دار، ایده آل برای کودکان بهانه گیر

آموزش خوراکی های خوشمزه برای مدرسه

مصرف لبنیات علی الخصوص شیر برای کودکان و نوجوانان اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که به دلیل برخورداری از پروتئین، کلسیم و ویتامین D، می تواند در رشد و استحکام استخوان ها و همچنین سلامت دندان ها موثر باشد. به همین جهت بدون شک یک میان وعده مناسب برای دانش آموزان است. با این حال اگر فرزندتان علاقه ای به خوردن شیر ندارد، می توانید آن را با مواد مختلفی مانند عسل، کاکائو، قهوه، پسته و یا میوه هایی مانند موز، توت فرنگی، طالبی، هویج، انبه و... ترکیب کرده و شیرهای طعم دار تهیه کنید. مطمئن باشید فرزندتان این پیشنهاد جذاب را رد نخواهد کرد.

مصرف میان وعده مناسب برای دانش آموزان در دوران مدرسه اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که می تواند انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزانه و موفقیت در امور تحصیلی را برای آن ها فراهم کند. در این مطلب 5 میان وعده مناسب دانش آموزان را به شما معرفی کردیم که سرشار از ویتامین ها، پروتئین و مواد مغذی برای فرزند شما هستند. حتما این پیشنهادات را در برنامه غذایی کودکان و نوجوانان قرار دهید و از تاثیر شگفت انگیز آن ها در حفظ سلامت فرزندتان لذت ببرید. همچنین میتوانید از کترینگ هفت و نیم تهیه غذا در منطقه 5 تهران غذایی سالم برای خانواده و فرزندان دلبندتان تهیه کنید.

 

 

نوشته شده توسط ادمین
یکشنبه 25 دی 1401
0
1793
دیدگاهتان را بنویسید
ثبت نظر
پربازدید ها
تغذیه مناسب دانش آموزان در ایام امتحانات

تغذیه مناسب دانش آموزان در ایام امتحانات دوران امتحانات ایام حساسی است. دانش ...

طرز تهیه خیارشور در خانه

فوت و فن های طرز تهیه خیارشور خوشمزه در خانه خیارشور یکی از پرطرفدارترین و خو ...

تفاوت کترینگ با رستوران

تفاوت کترینگ با رستوران چیست؟ با وجود تعداد زیاد و افزایش روزافزون رستوران&zw ...

کترینگ هفت و نیم

آدرس : تهران ، انتهای اتوبان ستاری شمال، دوربرگردان به سمت ستاری جنوب،خیابان اخلاص پلاک 11

شماره تماس : 02144845300
ایمیل :  support@7onim.ir

لینک های مفید

رزرو روزانه غذا

وبلاگ 

ما را دنبال کنید 

   

مجوزها 

کپی رایت © تمام حقوق محفوظ است.