صفحه اصلی
غذاها
لیست قیمت
وبلاگ
رزرو غذا

بررسی انواع سرو غذا در شرکت

انواع سرو غذا در شرکت

یکی از دغدغه‌های افراد شاغل که تقریبا هر روز با آن درگیر هستند، تهیه و مصرف وعده‌های غذایی است. بسیاری از ما دو وعده غذایی اصلی صبحانه و ناهار را در محل کار و در کنار همکاران صرف می‌کنیم و در مشاغل، ارگان‌ها و فضاهای مختلف با انواع سرو غذا در شرکت روبه‌رو هستیم. سرو غذا در شرکت، فراتر از صرفا رفع گرسنگی و نیاز به غذا خوردن است؛ بلکه بخش عمده‌ای از زمان استراحت، صحبت و گپ‌وگفت با همکاران و زمانی برای تقویت روحیه، مهارت‌های ارتباطی و انگیزه سازمانی است.

علاوه بر موارد گفته‌شده، انواع سرو غذا در شرکت به لحاظ تهیه غذای سالم و باکیفیت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است تا با گذشت زمان سلامتی افراد را به خطر نیندازد و روند کار با مشکل روبه‌رو نشود. در این مطلب از کترینگ هفت‌ونیم به سراغ بررسی جنبه‌های مختلف انواع سرو غذا و تهیه غذای شرکتی می‌رویم؛ با ما همراه باشید.

تهیه و انواع روش سرو غذا در سازمان‌ها و شرکت‌ها

حتما در میان گفت‌وگوها بین آشنایان، دوستان و فامیل متوجه شده‌اید که در هر شغل یا فضای کاری با انواع سرو غذا در شرکت روبه‌رو هستیم، عده‌ای راضی هستند و عده‌ای ناراضی و البته همیشه هر روشی دوستداران یا مخالفین خودش را دارد! انواع روش سرو غذا در شرکت‌ها اغلب با توجه به تصمیمات مدیران یا در مواردی بر اساس نظر اکثریت کارمندان انتخاب می‌شود که هر کدام مزایا یا معایب خودش را به همراه دارد؛ در ادامه این مطلب به بررسی انواع سرو غذا در شرکت ها می‌پردازیم. روش‌های انواع سرو غذا در شرکت به طور کلی در دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرند:

  • تهیه غذا در شرکت توسط آشپز
  • تهیه غذا از رستوران یا کترینگ
  • پرداخت هزینه یا کمک هزینه تهیه غذا
  • تهیه غذا بر عهده کارکنان

انواع سرو غذا

تهیه غذا در شرکت توسط آشپز

در بسیاری از شرکت‌های متوسط تا بزرگ نحوه سرو غذا در شرکت به این صورت است که تهیه و طبخ غذا در ساعات مشخص توسط نیروی مخصوص و آشپز انجام می‌شود. در این شرکت‌ها آماده‌سازی و پخت غذا طبق برنامه هفتگی در آشپزخانه شرکت انجام می‌شود و در ساعت صبحانه و ناهار، کارمندان در فضایی تحت عنوان سالن غذاخوری یا سلف به صورت همزمان برای صرف وعده‌های غذایی حاضر می‌شوند. از مزایای روش سرو غذا در شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد نظم و یکپارچگی 
  • صرفه‌جویی در وقت
  • افزایش بهره‌وری
  • تقویت روحیه نیروی انسانی

تهیه غذا از رستوران یا کترینگ

در شرکت‌های کوچک یا متوسط اغلب استخدام نیروهای آشپز برای سرو انواع غذا در شرکت، کار بهینه‌ای محسوب نمی‌شود یا فضای مناسب برای تهیه، پخت غذا و همچنین تهویه وجود ندارد. با توجه به موارد ذکرشده عموما تهیه غذا در این شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک از طریق سفارش به کترینگ یا رستوران انجام می‌شود. این شرکت‌ها برای انواع سرو غذا، قراردادهای ماهیانه، چندماهه یا سالیانه با کترینگ یا تهیه غذا می‌بندند و روزانه تعداد غذاهای مشخص را دریافت می‌کنند. برای این که غذاهایی با کیفیت خوب، تازه و سالم و با قیمت اقتصادی به کارکنان شرکت ارائه دهید، پیشنهاد می‌کنیم با کترینگ معتبری مثل کترینگ هفت‌ونیم همکاری کنید. از مزایای روش تهیه غذای کارکنان از رستوان یا کترینگ  می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه‌جویی در وقت
  • راحتی
  • تنوع در منو غذایی
  • امکان شخصی‌سازی کردن منو
  • تهیه‌ی تغذیه سالم برای کارمندان

انواع روش سرو

پرداخت هزینه یا کمک هزینه تهیه غذا

برخی از شرکت‌ها برخلاف دو دسته قبل، تهیه غذا و نحوه سرو غذا در شرکت را بر عهده‌ی خود کارکنان می‌گذارند و به جای تهیه غذا، ماهانه مبلغ یا کمک هزینه‌ای برای وعده‌های غذایی به کارمندان پرداخت می‌کنند. در این روش کارمندان خودشان تصمیم می‌گیرند که کدام یک از انواع روش سرو غذا را انتخاب کنند؛ مثلا به صورت گروهی از رستوران و کترینگ غذا تهیه کنند، از غذای سرد برای شرکت استفاده کنند یا وعده غذایی خود را در منزل تهیه کنند. از مزایای پرداخت هزینه یا کمک هزینه تهیه غذا به کارمندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شخصی‌سازی کردن وعده غذایی
  • قدرت انتخاب
  • مدیریت زمان و هزینه

تهیه غذا بر عهده کارکنان

در این روش صفر تا صد تهیه غذا و نحوه سرو غذا در شرکت بر عهده کارکنان و نیروی انسانی است و بر خلاف روش قبل هزینه‌ای از سمت شرکت پرداخت نمی‌شود. بسیاری از شرکت‌های بزرگ تا کوچک این روش را برای صرف وعده‌های غذایی کارکنان در پیش می‌گیرند. در این روش از انواع سرو غذا در شرکت؛ وسایلی مانند یخچال جادار برای نگهداری غذا و ماکروِیو برای آماده‌سازی و گرم کردن غذا وجود دارد، همچنین کارمندان می‌توانند در این روش سرو غذا نیز از کترینگ، رستوران و ... برای تهیه غذا استفاده کنند یا خودشان در منزل غذا درست کنند و بیاورند. از مزایای تهیه غذا بر عهده کارکنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف غذای خانگی و سالم
  • امکان تنوع در انواع روش سرو
  • توجه به ذائقه و سلیقه غذایی

نحوه سرو غذا در شرکت

در پایان 

همان‌طور که متوجه شدید انواع سرو غذا در شرکت و فضاهای کاری وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در این میان نکته مهمی که نیاز است در هر روش مورد توجه قرار گیرد، مصرف غذای سالم و باکیفیت است! در هر مدل از انواع سرو غذا سعی کنید این موضوع را در نظر داشته باشید؛ اگر که تهیه غذا بر عهده‌ی خودتان است با مصرف مواد غذایی سالم و رژیمی و استفاده از مواد مغذی در غذا یا انتخاب تهیه غذا و کترینگ‌های باکیفیت می‌توانید بر مصرف غذای سالم و مقوی نظارت داشته باشید. زمانی که تهیه غذا با شرکت است نیز اهمیت مصرف غذای باکیفیت و تاثیر مستقیم آن بر روحیه و سلامت نیروی انسانی را می‌توان به مدیران و تصمیم‌گیرندگان یادآور شد.

نوشته شده توسط ادمین
دوشنبه 26 شهریور 1403
0
40
دیدگاهتان را بنویسید
ثبت نظر
پربازدید ها
انواع سرو غذا در شرکت

بررسی انواع سرو غذا در شرکت یکی از دغدغه‌های افراد شاغل که تقریبا هر روز ...

طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده برای ناهار و شام طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده ...

تفاوت کترینگ با رستوران

تفاوت کترینگ با رستوران چیست؟ با وجود تعداد زیاد و افزایش روزافزون رستوران&zw ...

کترینگ هفت و نیم

آدرس : تهران ، انتهای اتوبان ستاری شمال، دوربرگردان به سمت ستاری جنوب،خیابان اخلاص پلاک 11

شماره تماس : 02144845300
ایمیل :  support@7onim.ir

ما را دنبال کنید 

   

مجوزها 

کپی رایت © تمام حقوق محفوظ است.