صفحه اصلی
غذاها
رزرو غذا
وبلاگ
ورود

تفاوت کترینگ با رستوران چیست؟

تفاوت کترینگ با رستوران

با وجود تعداد زیاد و افزایش روزافزون رستوران‌ها و کترینگ‌ها در سطح شهر هنوز هم افراد زیادی تفاوت کترینگ با رستوران را نمی‌دانند. خیلی از مواقع عموم مردم کترینگ، رستوران یا تهیه غذا را در یک دسته قرار می‌دهند و به همگی آن‌ها «رستوران» می‌گویند. اما سوال اینجاست که واقعا قرار دادن همه‌ی این‌ کسب‌وکارهای تولید غذا با وجود خدمات متفاوت و شاخصه‌های مختلف، در یک دسته، درست است؟

ما در این مقاله قصد داریم تفاوت کترینگ با رستوران را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین از فرق کترینگ با آشپزخانه می‌گوییم و درباره چگونگی و نحوه ارائه خدمات آن‌ها شما را راهنمایی می‌کنیم. لزوم دانستن این اطلاعات و آگاهی بیشتر درباره این موضوع این است که شما در مواقعی که نیاز به تهیه غذا چه در قالب یک وعده غذایی یا غذای یک مراسم دارید بهترین و درست‌ترین انتخاب را داشته باشید. قطعا هدف این نیست که بگوییم کترینگ بهتر است یا رستوران! هرکدام از این دو خدماتی را ارائه می‌دهند و با وجود این که فعالیت هر دو در حوزه ارائه خدمات غذایی است، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

فرق کترینگ با رستوران

کترینگ چیست؟

اما کترینگ غذا چیست؟ کترینگ به معنای تهیه و تولید غذا به صورت برنامه‌ریزی شده و در تعداد مشخص و توزیع آن به مکان‌های مورد نظر و انتخابی مشتریان مانند، ادارات، شرکت‌ها، سازمان‌ها، بیمارستان‌ها، قطار، هواپیما و ... است. 

انواع کترینگ‌ها:

  • کترینگ سازمانی
  • کترینگ بیمارستانی
  • کترینگ هواپیمایی
  • کترینگ ریلی
  • کترینگ رستورانی
  • کترینگ مجالس
  • کترینگ خانگی

کترینگ‌ها معمولا برای مکان‌ها و رویدادهای مختلف باتوجه به نیاز و سفارش معین، مانند منو انتخابی و تعداد مشخص، غذا طبخ می‌کنند. غذا‌های طبخ شده، با بسته بندی مناسب و بهداشتی آماده‌سازی شده و برای صرف شدن به مکان مشخص ارسال می‌شوند. یک کترینگ برای تهیه حجم زیاد غذا از افرادی مانند، سرآشپز، آشپزها، کمک‌آشپزها و افرادی دیگر برای فرآیند تهیه و آماده‌سازی و ارسال تشکیل شده است.

نحوه کار کترینگ

در ارتباط با تفاوت کترینگ با رستوران باید به نحوه کار کترینگ هم بپردازیم. به دلیل تهیه حجم زیاد غذا در کترینگ دیگر از روش‌های سنتی مانند استفاده از دیگ و قابلمه خبری نیست. تولید غذا در میزان انبوه حساسیت زیادی دارد و برای حفظ کیفیت و نتیجه رضایت‌بخش باید از وسایل به‌روز و دقیق استفاده کرد. در شهرهایی با نیاز گسترده برای ارائه‌ی خدمات تهیه غذا، یک کترینگ معتبر و استاندارد باید برای تهیه غذای مراسم در تهران از وسایل صنعتی و به‌روز دنیا برای طبخی دلپذیر استفاده کند.

ممکن است از یک کترینگ خواسته شود که منوی غذا را برای رویدادهای مختلف مانند، جشن‌ها و سایر مراسمات برنامه‌ریزی کند؛ در واقع باتوجه به درخواست و نوع نیاز، یک منوی سفارسی از غذا، نوشیدنی و دسر را طراحی و تهیه کند. مسئله برنامه‌ریزی برای تهیه اقلام غذایی، میزان نیاز به موادغذایی و ارائه درست و رضایت‌بخش خدمات از نکات مهم و موردتوجه یک کترینگ معتبر و باکیفیت است. کترینگ هفت ‌و نیم علاوه بر نظارت بر سلامت مواد غذایی مصرفی، برای جلب رضایت حداکثری مشتریان همواره در تلاش است تا با برنامه‌ریزی دقیق، خدمات خود را ارائه کند.‌

فرق کترینگ و رستوران

اهمیت غذا و انتخاب کترینگ خوب

وظیفه یک کترینگ در یک رویداد و مراسم، طراحی یک منو، تهیه، تحویل یا سرو غذا برای رویداد و موقعیت مدنظر مشتری است. پذیرایی بخشی جدایی‌ناپذیر از هر رویداد و موقعیتی است که افراد برای چند ساعت برای هدف و برنامه مشخص در فضایی کنار هم هستند. بحث کیفیت غذا و نحوه پذیرایی به میزانی اهمیت دارد که می‌تواند بر ابعاد مختلف یک مراسم تاثیر بگذارد. مثلا یک مراسم جشن بدون غذایی خوشمزه و باکیفیت همیشه ناقص است. همچنین در موقعیتی دیگر یک کارمند برای به دست آوردن انرژی مجدد و انجام وظایفش به بهترین شکل به یک وعده غذایی سالم و باکیفیت نیاز دارد.

رستوران چیست؟

رستوران فضایی است که وعده‌های مختلف غذایی در آن پخته و آماده سرو می‌شود. تفاوت کترینگ با رستوران این است که شما می‌توانید در فضای سالن رستوران، وعده غذایی را از طریق پیشخدمت سفارش دهید و در همان‌جا میل کنید. همچنین فرق کترینگ با رستوران این است که وقتی شما از خدمات یک رستوران استفاده می‌کنید و برای صرف غذا رستورانی را انتخاب می‌کنید، فاکتورهای متفات‌تری را نسبت به کترینگ مورد بررسی قرار می‌دهید. به طور مثال:

  • فضای سالن
  • دسترسی رستوران
  • دکور
  • رفتار پرسنل
  • ظرفیت و گنجایش رستوران

چرا به رستوران می‌رویم؟

همان‌طور که می‌دانید این روزها رفتن به یک رستوران صرفا برای صرف یک وعده‌ی غذایی نیست، بلکه می‌تواند نوعی تجربه لذت‌بخش و به‌یادماندنی و یک ماجراجویی در دنیای طعم‌ها و مزه‌ها باشد. فضایی که برای خوردن غذا در آن قرار می‌گیریم، با توجه به عواملی که در بالا ذکر شد، می‌تواند ما را به یک مشتری پروپا قرص تبدیل کند یا صرفا به دلیل برخورد سرد و ناراحت‌کننده‌ی یک پرسنل، ما دیگر تمایلی به انتخاب مجدد آن رستوران نداشته باشیم و آن را از گزینه‌های انتخابی‌مان خط بزنیم. 
دیگر تفاوت کترینگ با رستوران این‌جا مشخص می‌شود. اهمیت موارد ذکرشده در انتخاب کترینگ به گونه‌ای دیگر است؛ در کترینگ شکل دکور یا مبلمان برای مشتری مدنظر نیست، اما رعایت نکات بهداشتی یا محدوده قرارگیری کترینگ از موارد حائز اهمیت هستند. کترینگ هفت ‌و نیم به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات تهیه و تولید غذای سلامت، در قالب بهترین کترینگ غرب تهران انتخابی مطمئن برای تهیه وعده‌های غذایی در تمامی مناطق تهران است.

کترینگ بهتر است یا رستوران
تفاوت کترینگ با تهیه غذا چیست؟

به‌طورکلی می‌توان گفت کار و عملکرد یک تهیه غذا همانند کترینگ است. اما تفاوت کترینگ با تهیه غذا در حجم تولید غذا و نحوه خدمات‌رسانی است. تهیه غذا در مقایسه با کترینگ در هر وعده غذایی تعداد کمتری غذا آماده می‌کند و از سفارش‌های با تعداد بالا یا تهیه‌ی منوی اختصاصی خبری نیست. برای گرداندن و اداره کردن یک تهیه غذا، به دلیل حجم کم تولید غذا، چند پرسنل برای انجام امورات کافی هستند.
در یک کترینگ با توجه به حجم بالای کار و این که خیلی از سفارشات در طی ماه و هر روزه، تکرارشونده هستند، برای انجام هر یک از وظایف به شکلی رضایت‌بخش به چندین پرسنل نیاز است. همچنین در یک تهیه غذا، برنامه‌ریزی بسیار راحت‌تر و سبک‌تر از کترینگ است. دیگر فرق کترینگ با آشپزخانه تهیه غذا این است که در تهیه‌ی غذا وسایل سنتی آشپزخانه برای فرآیند طبخ کافی هستند و نیاز به وسایل پخت‌وپز با تکنولوژی روز نیست.

تفاوت کترینگ با رستوران

در حالی که عموما رستوران‌ها به افرادی که معمولی و رندوم برای صرف وعده‌های غذایی به رستوران می‌روند، خدمات ارائه می‌کنند، تفاوت کترینگ با رستوران این است که کترینگ بر ارائه یک تجربه‌ی تهیه غذای مناسب برای یک رویداد خاص یا گروهی از افراد تمرکز دارد. رستوران‌ها غذاهای متنوع و البته ثابت و مشخصی را در منوی خود برای انتخاب مشتریان ارائه می‌دهند. یک شخص نمی‌تواند وارد یک رستوران شود و خارج از منوی غذایی و باتوجه به میل و سلیقه‌ی خود، غذایی را سفارش دهد، در حالی که کترینگ‌ها منوهای سفارشی را بر اساس نیاز مشتری ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، رستوران ها مکان ثابتی دارند، در حالی که کترینگ‌ها می‌توانند در هر مکانی حتی به دور از خیابان و میدان اصلی قرار داشته باشند.

کترینگ چیست

کترینگ بهتر است یا رستوران؟

باتوجه به توضیحاتی که برای درک بهتر و اطلاع‌رسانی از تفاوت کترینگ با رستوران و هرکدام از این کسب‌وکارها داده شد، درنهایت شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که کدام یک انتخاب بهتری هستند؟ کترینگ بهتر است یا رستوران؟ نیاز شما پاسخ این سوال را می‌دهد؛ اگر در موقعیتی به فکر رفع گرسنگی و در خیابان در حال قدم زدن باشید، احتمالا رد اولین بوی هوس برانگیزی که به مشام شما بخورد را می‌گیرید و به یک رستوران می‌روید. اما در موقعیتی که شما طبق برنامه‌ریزی برای تعداد قابل‌توجهی از افراد یا مراسمی مهم به فکر تدارک غذا هستید که نتایج مهم و تاثیر گذاری می‌تواند داشته باشد، اهمیت کیفیت و سلامت غذا و نحوه‌ی ارائه چندین برابر خواهد شد، در نتیجه بهتر است که سراغ یکی از بهترین کترینگ های تهران بروید. دغدغه ما در کترینگ هفت‌ و نیم ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن به شماست تا بتوانید در موقعیت‌های مختلف بهترین و سالم‌ترین غذا را در اختیار مهمانان، کارمندان و دانش‌آموزان خود قرار دهید.

نوشته شده توسط ادمین
دوشنبه 2 بهمن 1402
0
320
دیدگاهتان را بنویسید
ثبت نظر
پربازدید ها
تغذیه مناسب کنکوری ها

تغذیه مناسب کنکوری ها چیست؟ بررسی اهمیت تغذیه در کنکور تغذیه مناسب کنکوری ها ...

غذای مناسب سحری

غذای مناسب سحری سالم و خوشمزه غذای مناسب سحری از وعده‌های مهم غذایی در م ...

غذا مناسب افطار

غذا مناسب افطار در ماه رمضان تهیه‌ی غذا مناسب افطار از دغدغه‌های هم ...

کترینگ هفت و نیم

آدرس : تهران ، انتهای اتوبان ستاری شمال، دوربرگردان به سمت ستاری جنوب،خیابان اخلاص پلاک 11

شماره تماس : 02144845300
ایمیل :  support@7onim.ir

ما را دنبال کنید 

   

مجوزها 

کپی رایت © تمام حقوق محفوظ است.