صفحه اصلی
غذاها
رزرو غذا
وبلاگ
ورود

مهم ترین خواص چغاله بادام چیست؟

چغاله بادام میوه خوشمزه بهاری چه خواص و مضراتی دارد؟

هر سال فصل بهار که از راه می رسد، عاشقان چغاله بادام در پوست خود نمی گنجند! برای شما هم حداقل یک بار پیش آمده که از مقابل یک دست فروش یا میوه فروشی رد شوید و نتوانید از کنار چغاله های سبز و وسوسه انگیز بی تفاوت بگذرید. اما فارغ از خوشمزگی، تا به حال به خواص چغاله بادام و مضرات آن فکر کردید؟ چغاله بادام یا بادام سبز میوه کال بادام درختی است که تمام فواید بادام درختی را در خود جای داده است. هرچند که زیاده روی در مصرف آن می تواند آسیب هایی را هم به همراه داشته باشد. اگر دوست دارید با مزایا و مضرات چغاله بادام بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مطلب در کترینگ هفت و نیم ما را همراهی کنید تا به مهم ترین آن ها بپردازیم.

مهم ترین خواص چغاله بادام چیست؟

برخلاف چیزی که ممکن است تصور کنید، مصرف چغاله بادام فواید بسیار زیادی برای بدن به همراه دارد. این میوه به دلیل برخورداری از ویتامین هایی مانند E، انواع پروتئین، زینک و آنتی اکسیدان های مختلف، می تواند شما را از بیماری های مختلف دور نگه دارد. در ادامه برخی از مهم ترین خواص چغاله بادام را معرفی می کنیم.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از اصلی ترین خواص چغاله بادام در طب سنتی مربوط به تقویت سیستم دفاعی بدن است. همان طور که گفتیم، چغاله بادام آنتی اکسیدان های فراوانی را در خود جای داده است. این آنتی اکسیدان ها با دفع سموم بدن، بسیاری از بیماری ها و عفونت ها را از آن پاکسازی کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

 خواص چغاله بادام

کمک به سلامت قلب

وجود آنتی اکسیدان در چغاله بادام برای قلب نیز بسیار مفید است. این آنتی اکسیدان ها حاوی ترکیب های آلی مانند فلاونوئید و بیوفلاونوئیدها هستند و در کنار ویتامین E موجود در چغاله بادام، از دیواره های رگ های خونی در مقابل خطراتی مانند پارگی و دیگر آسیب های احتمالی محافظت می کنند. از خواص دیگر چغاله بادام برای قلب می توان به کاهش کلسترول بد خون اشاره کرد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

سلامت پوست و مو

از خواص چغاله بادام برای پوست و مو نباید غافل شد! ترکیبات موجود در این میوه، تمامی رادیکال های آزاد مضر را از پوست شما پاکسازی کرده و باعث شفافیت هر چه بیشتر آن می شود. همچنین سبب تصفیه خون شده و می تواند در درمان جوش و آکنه های پوستی موثر باشد. تغذیه سلول های پوست، بهبود رنگ پوست و از بین بدن لکه های پوستی نیز از دیگر خواص چغاله بادام برای پوست هستند. مصرف این میوه برای سلامت موهای شما نیز مفید است و می تواند فوایدی مانند جلوگیری از ریزش مو، کمک به رشد سریع مو، درخشش و زیبایی مو، تقویت ریشه و افزایش ضخامت مو داشته باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه سبک زندگی سالم داشته باشیم؟

 مضرات چغاله بادام

کمک به کاهش وزن

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، چغاله بادام مصرف کنید. چغاله به دلیل برخورداری از چربی های سالم و ضروری برای بدن، چربی های ناسالم را در بدن شما کاهش می دهد. همچنین به چربی سوزی هر چه بیشتر بدن هم کمک می‎کند. اگر چغاله بادام را در کنار رژیم غذایی مناسب و انجام فعالیت های ورزشی استفاده کنید، می توانید نتایج شگفت انگیزی بگیرید.

تنظیم قند خون، از مهم ترین خواص چغاله بادام

یکی دیگر از مهم ترین و ارزشمندترین خواص چغاله بادام مربوط به تنظیم قند خون است. با مصرف این میوه، سطح ترشح هورمون انسولین در بدن افزایش پیدا کرده و این امر موجب و تنظیم قند خون شما خواهد شد. بنابراین اگر مبتلا به دیابت هستید، مصرف چغاله بادام را فراموش نکنید.

 خواص چغاله بادام در طب سنتی

مضرات مصرف چغاله بادام چیست؟

با وجود تمامی فواید و خواص چغاله بادام برای بدن، مصرف بی رویه این میوه می تواند مشکلات مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد. به همین علت پیش از خوردن این میوه هیجان انگیز بهتر است با ضررهای آن نیز آشنا شوید. در ادامه مضرات چغاله بادام برای بدن را بخوانید.

سوءهاضمه و مشکلات گوارشی

چغاله بادام یک میوه نارس است که فیبر بسیار زیادی دارد و بدن ما قادر به هضم حجم زیادی از این فیبر نیست. به همین علت اگر در مصرف چغاله بادام زیاده روی کنید، ممکن است گرفتار مشکلاتی مانند دل درد، دل پیچه و نفخ شوید. این موضوع در کودکان بسیار شایع تر است. علاوه بر این، ترکیبات اسیدی موجود در این میوه می تواند به بافت معده آسیب برساند و مشکلات گوارشی مانند اسیدی شدن معده، زخم معده و بیماری های دیگر را تشدید کند.

 خواص و مضرات چغاله بادام

ایجاد مشکل برای افراد با طبع سرد

یکی دیگر از مضرات چغاله بادام مربوط به افراد دارای مزاج سرد است. چغاله بادام طبع بسیار سردی دارد. به همین علت اگر دارای مزاج سرد هستید، مصرف زیاد از حد چغاله می تواند مشکلاتی مثل حالت تهوع، اسهال و سردرد را برایتان به دنبال داشته باشد. بنابراین بهتر است در کنار این میوه از خوراکی هایی با طبع گرم مانند خرما استفاده کنید.

مضرات چغاله بادام در بارداری

چغاله بادام به دلیل وجود کلسیم، آهن، فیبر و اسیدفولیک می تواند برای سلامت زنان باردار و جنین آن ها مفید باشد. با این وجود نباید از مضرات چغاله بادام برای بارداری هم چشم پوشی کرد. اگر در دوران بارداری هستید، توصیه می کنیم که چغاله بادام را با احتیاط و به مقدار کم مصرف کنید. چرا که مصرف بیش از حد آن مشکلات گوارشی مانند نفخ و اسهال را به وجود می آورد که در دوران بارداری خطرناک تر هستند.

 مضرات چغاله بادام در بارداری

ایجاد عفونت های باکتریایی

حتما دیده اید که دست فروشان برای فروش چغاله بادام آن را شستشو می دهند و برای وسوسه بیشتر مشتریان، روی آن نمک می پاشند؛ اما متاسفانه بسیاری از آن ها از آب جوی یا آب آلوده دیگری برای شستشو استفاده می کنند. به همین علت اگر بدون ضدعفونی کردن چغاله بادام آن را مصرف کنید، احتمال بروز عفونت های باکتریایی و مشکلات شدید گوارشی برایتان وجود دارد.

طریقه مصرف چغاله بادام چگونه است؟

طریقه مصرف چغاله بادام

حال که با خواص و مضرات چغاله بادام آشنا شدید، خوب است کمی در مورد نحوه مصرف آن بدانید. چغاله بادام را می توانید همراه با کمی نمک، سبزی دلار یا حتی کمی شکر مصرف کنید و از آن لذت ببرید. ترکیب این میوه با نخودفرنگی یا کاهو هم بسیار دلچسب و لذیذ خواهد بود. شما حتی می توانید ترشی چغاله را تهیه کرده و در کنار غذاهایتان میل کنید. جالب است بدانید که خورشت چغاله بادام هم بسیار خوش طعم و پرطرفدار است و با گوشت قرمز تهیه می شود. اگر دوست دارید این غذا و غذاهای دیگر را به صورت گرم و تازه در محل کار خود تحویل بگیرید و به دنبال یک کترینگ باکیفیت هستید، ما در کترینگ 7ونیم به تهیه غذای ادارات تهران مشغولیم و می توانیم به بهترین نحو ممکن پاسخگوی نیاز شما عزیزان باشیم.

نوشته شده توسط ادمین
سه شنبه 7 شهریور 1402
0
738
دیدگاهتان را بنویسید
ثبت نظر
پربازدید ها
برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ معرفی خوراکی های مفید برای مغز

برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ معرفی خوراکی های مفید برای مغز برای تقویت حافظه چ ...

چگونه سبک زندگی سالم داشته باشیم

چگونه سبک زندگی سالم داشته باشیم؟ سبک زندگی سالم و شاد گنجی است که اغلب افراد ...

غذا مناسب افطار

غذا مناسب افطار در ماه رمضان تهیه‌ی غذا مناسب افطار از دغدغه‌های هم ...

کترینگ هفت و نیم

آدرس : تهران ، انتهای اتوبان ستاری شمال، دوربرگردان به سمت ستاری جنوب،خیابان اخلاص پلاک 11

شماره تماس : 02144845300
ایمیل :  support@7onim.ir

ما را دنبال کنید 

   

مجوزها 

کپی رایت © تمام حقوق محفوظ است.