صفحه اصلی
غذاها
لیست قیمت
وبلاگ
رزرو غذا

طرز تهیه لواشک هلو خانگی، فوری و خوشمزه

طرز تهیه لواشک هلو

تابستان، فصل میوه‌های خوشمزه و رنگارنگ است که بسیاری از این میوه‌ها را می‌توان به لواشک تبدیل کرد و از مزه و طعم لواشک سالم خانگی لذت برد. لواشک هلو یکی از این خوراکی‌های سالم و خانگی است، ولی طرز تهیه لواشک هلو چگونه است؟ چگونه یک لواشک هلوی سالم در خانه اما با طعم و مزه لواشک بازار درست کنیم؟ اگر شما هم جزء دوست‌داران لواشک‌های خانگی هستید، پس تا انتهای این مقاله از کترینگ هفت و نیم همراه ما باشید.

طرز تهیه لواشک هلو

یکی از میوه‌های محبوب تابستانی، هلو است. این میوه ویتامین C دارد و مصرف آن برای سلامت قلب و سیستم عروقی مفید است، اما بسیاری از افراد از خوردن میوه پرهیز می‌کنند و خوردن لواشک را به میوه  ترجیح می‌دهند. لواشک خانگی هلو یکی از بهترین گزینه‌های میان وعده سالم است، زیرا هم هلو خواص زیادی دارد و هم این لواشک را می‌توانید در خانه تهیه کنید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در ادامه در مورد طرز تهیه لواشک هلو صحبت کنیم و به سوال با هلو چی درست کنیم پاسخ دهیم.

مواد لازم برای درست کردن لواشک هلو

طرز تهیه لواشک با هلو بسیار راحت بوده و تنها با چهار قلم می‌توانید این لواشک خوشمزه را تهیه کنید. مواد لازم برای طرز تهیه لواشک هلو خانگی شامل موارد زیر است:

  • هلو: 2 کیلوگرم
  • آب: 1 لیوان پر
  • نمک: 1 قاشق غذاخوری
  • شکر:‌ نصف قاشق ( در صورت دلخواه)

طرز تهیه لواشک با هلو

مراحل تهیه لواشک هلو

همان‌طور که گفتیم طرز تهیه لواشک هلو بسیار ساده است. معمولا افراد فصل تابستان که می‌رسد و میوه‌های خوشمزه و رنگارنگ تابستانی مثل هلو را می‌خرند، برایشان این سوال پیش می‌آید که چگونه لواشک هلو درست کنیم؟‌ در ادامه به بررسی طرز تهیه لواشک هلو می‌پردازیم.

مرحله اول: آماده کردن هلو

برای درست کردن لواشک هلو ابتدا باید هلوها را به طور کامل بشویید و داخل آبکش قرار دهید تا خشک شود. تمامی هلوها را به دو قسمت تقسیم و هسته آن‌ها را خارج کنید. پس از تقسیم هلوها به تکه‌های مناسب، آن‌ها را در یک قابلمه بزرگ بریزید و به آن آب اضافه کنید.

لواشک هلو طرز تهیه

مرحله دوم: آماده کردن رب لواشک

زمانی که مخلوط هلو و آب را درون قابلمه ریختید، کمی نمک و شکر هم اضافه کنید. مخلوط را روی حرارت متوسط قرار دهید تا هلو کاملا له شود. زمانی که آب درون قابلمه کم شد، هلوها را میکس کنید. اگر دستگاه همزن ندارید، با گوشت‌کوب هم می‌توانید هلوها را کاملا له و یکدست کنید، سپس هلوهای له‌شده را داخل یک صافی بریزید تا گوشت هلو باقی بماند.

مرحله سوم: خشک کردن هلو در آفتاب

در این مرحله از درست کردن لواشک هلو باید داخل یک سینی فلزی نایلون بگذارید و آن را کمی چرب کنید و مواد لواشک را داخل سینی پهن کنید. سینی را برای دو تا سه روز مقابل نور آفتاب قرار دهید. همچنین می‌توانید سینی را در مقابل پنکه قرار دهید تا لواشک زودتر آماده شود.

طرز تهیه لواشک هلو فوری

در طرز تهیه لواشک هلو فوری باید فر را در کم‌ترین درجه گذاشته و مواد لواشک را داخل سینی فر قرار دهید. سی دقیقه اجازه دهید تا آب اضافی لواشک کشیده شود و بعد از نیم ساعت، محتویات سینی را در دمای محیط قرار دهید تا خوب خشک شود. دمای تستر یا فر باید بین 105 تا 110 درجه قرار گیرد. طرز تهیه لواشک هلو به صورت فوری بسیار راحت بوده و همه افراد در خانه با کم‌ترین زمان می‌توانند آن را تهیه کنند.

چگونه لواشک هلو درست کنیم

طرز تهیه لواشک هلو با رب انار

بسیاری از افراد به لواشک‌های ترش علاقه دارند. برای این که لواشک هلو ترش شود، کافی است هنگام میکس کردن هلوها به آن کمی رب انار، تمر هندی، جوهر لیمو یا آب لیمو ترش اضافه کنید.  همان‌طور که گفتیم در طرز تهیه لواشک هلو بدون مخلوط کن کافی است که یکی از موارد نام‌برده همچون رب انار را به هلو اضافه کرده و آن را با گوشت‌کوب مخلوط کنید. هر چه مقدار این مواد بیش‌تر باشد، لواشک شما ترش‌تر خواهد شد.

فوت و فن‌های طرز تهیه لواشک هلو خانگی

حال که تا این‌جا متوجه شدیم چگونه لواشک هلو درست کنیم، اکنون بهتر است که در خصوص فوت و‌ فن‌ها و نکات مهم طرز تهیه لواشک هلو در منزل بیش‌تر صحبت کنیم.

  • هنگام تهیه لواشک هلو هر چه قطر مواد لواشک بیش‌تر باشد، زمان بیش‌تری برای خشک شدن نیاز دارد. حتی اگر قطر آن خیلی زیاد باشد، لواشک به خوبی خشک نمی‌شود.
  • استفاده از نایلون روی سینی موجب می‌شود تا لواشک به سینی شما نچسبد.
  • زمانی که هلوی میکس‌شده را روی سینی می‌ریزید، نباید ضخامت آن بیش‌تر از 3 میلی‌متر باشد.
  • این میان‌وعده بسیار سالم بوده و یک انتخاب مناسب برای بچه‌هاست. کودکان می‌توانند به جای خوراکی‌های مضر همچون پفک، از لواشک به‌عنوان میان‌وعده یا خوراکی و غذا برای اردو مدرسه استفاده کنند.
  • هلوهای رسیده و‌ نرم بهترین انتخاب برای لواشک هلوی خوش‌طعم است.

طرز تهیه لواشک هلو در منزل

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص طرز تهیه لواشک هلو خانگی صحبت کردیم. لواشک هلو طرز تهیه بسیار آسانی دارد و تنها با چند قلم مواد و در مدت زمان کوتاه درست می‌شود. از آن‌جایی که لواشک‌های خانگی سالم هستند، پیشنهاد می‌شود که به‌عنوان میان‌وعده برای خودتان و بچه‌ها استفاده کنید. علاوه بر طرز تهیه، تمام فوت و فن‌ها و نکاتی که لازم است برای تهیه لواشک هلو بدانید، در این مقاله برای شما آوردیم. به‌طور کلی آماده‌سازی هر محصول به‌صورت خانگی با مزایای زیادی همراه است و این موضوع شامل لواشک‌ها هم می‌شود. ما در کترینگ هفت‌ونیم، بهترین تهیه غذای مراسم در تهران، انواع غذاهای ایرانی و فست‌فودی را آماده می‌کنیم تا به نسبت هزینه کم‌تری برای خرید غذا از بیرون بپردازید و از نظر بهداشتی مطمئن باشید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره منوی کترینگ هفت‌ونیم و نحوه سفارش با شماره 02144845300 تماس بگیرید.

نوشته شده توسط ادمین
دوشنبه 18 تیر 1403
0
2088
دیدگاهتان را بنویسید
ثبت نظر
پربازدید ها
کترینگ جاده مخصوص

بهترین کترینگ جاده مخصوص و نزدیک کرج کجاست؟ یکی از دغدغه‌های مدیران و مس ...

طرز تهیه غذای رژیمی

12 طرز تهیه غذای رژیمی و خوشمزه به دنیای آشپزی رژیمی خوش آمدید! در این مقاله ...

لیست غذا برای خانم های شاغل

لیست غذا برای خانم های شاغل + طرز تهیه در این مطلب از کترینگ هفت‌ونیم سر ...

کترینگ هفت و نیم

آدرس : تهران ، انتهای اتوبان ستاری شمال، دوربرگردان به سمت ستاری جنوب،خیابان اخلاص پلاک 11

شماره تماس : 02144845300
ایمیل :  support@7onim.ir

ما را دنبال کنید 

   

مجوزها 

کپی رایت © تمام حقوق محفوظ است.