صفحه اصلی
غذاها
رزرو غذا
وبلاگ
ورود

فینگر فود تولد چی درست کنیم؟ طرز تهیه 4 فینگرفود جذاب

فینگر فود تولد

اگر این روزها قصد دارید تولد برگزار کنید، احتمالا به دنبال دستور پخت غذا هستید. وقت آن رسیده که دیگر دستور پخت غذاهای سخت، زمان‌بر و پرهزینه را کنار بگذارید و فینگر فود ساده برای تولد را جایگزین آن کنید. غذاهای کوچکی که حتی بدون کارد و چنگال سرو می‌شوند و با مدل‌های متنوعی از آن می‌توانید میز خود را به بهترین و زیباترین شکل بچینید. در این صورت نیازی نیست ساعت‌ها در آشپزخانه باشید و بعد از تولد حسابی خسته شوید، زیرا خیلی از این فینگر فودها حداکثر 2 ساعت از شما وقت می‌گیرند و حتی برخی از آن‌ها در زمان کوتاه‌تری آماده می‌شوند. اگر شما هم برای مهمانی خود غذای تولد فینگر فود را در نظر دارید، در این مطلب از کترینگ هفت و نیم همراه ما باشید تا طرز تهیه چند مدل فینگر فود تولد را یاد بگیرید. 

رول های تورتیلا با مخلفات خوشمزه

همه‌ی مهمانان در تولد به دنبال کوچک‌ترین و البته خوشمزه‌ترین غذاها هستند، پس قطعا با دیدن رول‌های کوچک، توجه هر مهمانی به این فینگرفود تولد جلب می‌شود. این فینگر فود تولد شامل لایه‌هایی پیچ در پیچ با محتویاتی خوشمزه است که مواد غذایی حاوی پروتئین، سبزیجات و کربوهیدرات را یک‌جا دارد. علاوه بر مهمانی و تولد، این فینگر فود برای دانش آموزان هم غذای خوبی است تا با خود به مدرسه یا اردو ببرند. شما با چند نمونه غذا برای اردو مدرسه آشنا هستید؟

طرز تهیه فینگر فود برای تولد

مواد لازم برای سس

سس مایونز 1/4 پیمانه
ماست یونانی 1/4 پیمانه
سس خردل دیژون 2 قاشق غذاخوری
برگ‌های تازه و خردشده ریحان 1/4 پیمانه
پیازچه ریز خردشده 2 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای رول های ساندویچ

تورتیلا آردی (به اندازه 25 سانتی‌متری) 4 عدد
چدار ورقه‌ای نازک  142 گرم
ژامبون ورقه‌ای نازک 113 گرم
گوشت بوقلمون (هر گوشت دیگر) 113 گرم
کاهو 1 عدد
پنیر موزارلا به مقدار لازم
سوسیس و کالباس سالامی 85 گرم

طرز تهیه فینگر فود رول ‌های تورتیلا

1. در یک کاسه کوچک، سس مایونز، سس خردل دیژون، ماست، ریحان و پیازچه خردشده را با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری از این ترکیب را روی هر یک از تورتیلاهای آردی پخش کنید. مقداری از سس را برای سرو همراه رول‌ها نگه دارید. 

2. روی دو عدد از تورتیلاها، پنیر چدار، ژامبون، گوشت بوقلمون و نیمی از کاهو را قرار دهید. روی دو عدد دیگر از این تورتیلاها، پنیر موزارلا، سالامی و کاهوهای باقی‌مانده را قرار دهید. 

3. هر یک از تورتیلاها را روی فیلینگ (محتویات داخل تورتیلا) تا بزنید و آن را کاملا بپیچانید. سپس تورتیلاهای لوله‌شده را روی تخته برش بگذارید و به‌صورت رول‌هایی با عرض دو سانتی‌متر برش دهید. شما می‌توانید برای باز نشدن رول‌ها، روی آن‌ها خلال دندان قرار دهید و این فینگر فود تولد خوشمزه را با سس مخصوص (سس مخصوصی که در مرحله اول درست کردید) سرو کنید. 

تاکیتو مرغ

آیا شما هم می‌خواهید با یک فینگر فود تولد خوشمزه از مهمانان‌تان پذیرایی کنید؟ همان فینگر فودهایی که در عرض چند دقیقه از روی میز ناپدید می‌شوند. تاکیتو مرغ، تورتیلاهای لوله شده‌ای است که درون آن‌ها با مرغ‌های ریش ریش شده‌ی طعم‌دار پُر می‌شود. این تاکیتوها را به عنوان فینگر فود تولد بزرگسالان استفاده کنید؛ زیرا ابعاد آن بزرگ‌تر از رول‌های کوچک است و امکان دارد در دست‌های کودکان، جا نشود.

مواد لازم 

پودر فلفل قرمز 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چای‌خوری
زیره آسیاب‌شده 1 قاشق غذاخوری
پودر سیر 1 قاشق چای‌خوری
پودر پیاز 1 قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه 1 قاشق چای‌خوری
مرغ پخته و ریش ریش شده 5 فنجان (5 پیمانه)
پنیر پیتزا 2 پیمانه
فلفل تند خردشده  113 گرم
تورتیلا آردی (به اندازه 15 سانتی‌متری) 20 عدد
خلال دندان 20 عدد
روغن کانولا برای سرخ کردن
عصاره مرغ 1/5 فنجان (پیمانه)
سس سالسا برای سرو

طرز تهیه فینگر فود تاکیتو مرغ

1. در یک کاسه بزرگ، پودر فلفل قرمز، نمک، زیره، پودر سیر، پودر پیاز و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید. مرغ‌های پخته ریش ریش شده را هم به این مخلوط اضافه کنید. فلفل‌های تند و پنیر پیتزا را با مرغ‌ها مخلوط کنید. در آخر روی کاسه مرغ را بپوشانید. 

2. عصاره مرغ را روی شعله متوسط به جوش آورید و هر یک از تورتیلاها را به مدت 10 الی 15 ثانیه درون این عصاره ببرید و بیرون آورید، به ‌گونه‌ای که تورتیلاها انعطاف‌پذیر شوند و به خوبی تا بخورد. 

3. کار خود را با هر یک از تورتیلاها شروع کنید. ابتدا مقداری از مخلوط مرغ را در هر تورتیلا بریزید و رول کنید، سپس با استفاده از خلال دندان، آن‌ها را در جای خود محکم کنید.

4. فر را با دمای 250 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. کف سینی فر را با کاغذهای روغنی بپوشانید. روغن را در ظرفی بریزید و تاکیتوهای مرغ را به مدت یک الی دو دقیقه سرخ کنید تا همه طرف آن خوب طلایی شود. سپس تاکیتوهای سرخ‌شده را به فر منتقل کنید. در آخر می‌توان این فینگر فود تولد را با سس سالسا سرو کرد. 

اگر به دنبال غذا مناسب افطار هستید هم تاکیتو مرغ می‌تواند گزینه جذاب و متفاوتی برای پذیرایی از مهمانان‌تان باشد.

فینگر فود غذا برای تولد

نان مغزدار امپاندا یا پیراشکی گوشت اسپانیایی

تهیه غذای باکیفیت و خوشمزه برای مراسم‌ها یکی از مهم‌ترین اصول تشریفات و پذیرایی است. در این قسمت شما خاص‌ترین فینگر فود غذا برای تولد را آموزش می‌بینید. احتمالا شما و مهمانان‌تان برای یک بار هم که شده طعم پیراشکی گوشت را چشیده‌اید، ولی آیا تجربه طعم خاص پیراشکی‌های گوشت اسپانیایی را دارید؟ در ادامه توضیح می‌دهیم چگونه این فینگر فود تولد خاص و جذاب را درست کنید. 

مواد لازم برای پیراشکی

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
پیاز خردشده 1 عدد
فلفل و نمک به مقدار لازم
گوشت چرخ‌کرده 1 کیلو و 600 گرم
سیر خردشده 2 حبه
فلفل پاپریکا دودی 1 قاشق چای‌خوری
رب گوجه‌فرنگی 3 قاشق غذاخوری
آب مرغ (کم‌نمک) 1/2 پیمانه
خامه ترش برای سرو (اختیاری)
تخم‌مرغ 1 عدد (اختیاری)
کشمش 1/3 پیمانه

مواد لازم برای خمیر نان مغزدار امپاندا

مخمر 25 گرم
شکر 1 قاشق چای‌خوری
سرکه 1 قاشق چای‌خوری
آب ولرم 2 لیوان
آرد 500 گرم

طرز تهیه خمیر پیراشکی گوشت اسپانیایی

برای آماده کردن این فینگر فود تولد به خمیر نیاز داریم تا گوشت چرخ‌کرده را درون آن بریزیم. پس ابتدا مخمر، آب ولرم، شکر و سرکه را درون یک کاسه بزرگ ریخته و آن‌ها را با هم ترکیب کنید. سپس آرد، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و نمک را هم به محتویات این کاسه اضافه کنید. بعد از ترکیب کردن مواد، خمیر را خوب ورز دهید و روی آن را پارچه بکشید. این کار باعث استراحت و عمل آمدن خمیر می‌شود. این خمیر برای عمل آمدن حداقل به 2 ساعت زمان نیاز دارد. 

فینگر فود تولد بزرگسالان

طرز تهیه فینگر فود پیراشکی گوشت اسپانیایی

1. یک تابه بزرگ را روی شعله متوسط قرار دهید و درون آن روغن بریزید. پیاز، نمک و فلفل را هم اضافه کنید و به مدت 6 دقیقه درپوش آن را بگذارید. گاهی محتویات درون تابه را هم بزنید. سپس درب تابه را باز بگذارید و تا جایی که پیازها به رنگ قهوه ای در بیایند و نرم بشوند، آن ها را خوب هم بزنید. 

2. گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید و حدود 7 یا 8 دقیقه آن‌ها را خوب مخلوط کنید تا پخته و سرخ شوند. سیر و پاپریکا را اضافه کنید و مجدد محتویات درون تابه را هم بزنید. اکنون به ترتیب رب گوجه‌فرنگی، عصاره مرغ و کشمش‌ها را هم اضافه کنید. محتویات درون تابه را به خوبی مخلوط کنید و اجازه دهید به خوبی پخته شوند. سپس تابه را از روی حرارت بردارید و زمان بدهید تا گوشت چرخ‌کرده و باقی مواد درون تابه خنک شوند. 

3. فر را با دمای 218 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سینی فر را با کاغذهای روغنی بپوشانید، سپس یک سطح صاف را در نظر بگیرید و روی آن را آرد بپاشید. در این مرحله خمیر را به شکل گلوله‌های دایره‌ای در بیاورید. برای این کار می‌توانید با استفاده از یک قالب دایره ای، گلوله‌های خمیر را از هم جدا کنید. هر یک از گلوله‌ها را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس سطح خمیر را با وردنه کاملا صاف کنید. 

4. خمیرها را به نوبت روی سینی فر قرار دهید و داخل آن را با محتویاتی که در مرحله دوم درست کردید، پر کنید. اکنون یک طرف خمیر را روی طرف دیگر آن قرار داده و با انگشتان خود، لبه‌های خمیر را حالت دهید. با یک فرچه، زرده تخم‌مرغ را روی پیراشکی‌ها پخش کنید تا بعد از بیرون آمدن از فر، رنگ طلایی به خود بگیرند. بعد از 40 دقیقه ماندن در فر، فینگر فود تولد شما آماده است. 

رول‌های پیتزا پپرونی

اگر شما هم به دنبال طرز تهیه فینگر فود برای تولد هستید، احتمالا غذاهای رولی زیادی را می‌بینید. همیشه سرو پیتزا در مهمانی‌ها سخت بوده و برای صاحب مهمانی هزینه‌بر است. ولی با وجود رول‌های پیتزا که به راحتی می‌توانید خودتان درست کنید، این مشکل حل می‌شود، مخصوصا پیتزای پپرونی که باب میل همه افراد است. در ادامه توضیح می‌دهیم چگونه این فینگر فود تولد خوشمزه را درست کنید. رول‌های پیتزا پپرونی، آخرین فینگر فود این مطلب هستند. شما می‌توانید برای یادگیری 5 مدل دیگر، فینگر فود برای مهمانی را در بلاگ کترینگ هفت و نیم بخوانید.

مواد لازم

مایه خمیر فوری 1 قاشق غذاخوری
آرد سفید 2/5 پیمانه
سس گوجه‌فرنگی 1/2 پیمانه (و مقداری بیش تر برای سرو پیتزا)
پنیر پیتزا 100 الی 200 گرم (به میزان لازم)
روغن‌ مایع یا کره آب‌شده 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چای‌خوری
پپرونی ورقه‌شده 300 گرم
شیر گرم  1 پیمانه

طرز تهیه فینگر فود رول‌های پیتزا پپرونی

1. روغن ‌مایع، شیر گرم و خمیرمایه را درون کاسه‌ای بزرگ بریزید. این مواد را خوب هم بزنید و 10 دقیقه اجازه دهید تا خمیر فعال شود. سپس آرد را به آرامی درون کاسه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. روی سطحی صاف کمی آرد بپاشید و خمیر را به خوبی با دست ورز دهید. 

2. بعد از ورز دادن، خمیر را در ظرفی که کف آن را چرب کرده‌اید، قرار دهید و روی ظرف را پارچه بکشید. ظرف حاوی خمیر باید به مدت یک ساعت در دمای اتاق باشد تا به خوبی پف کند و حجم آن 2 برابر شود. 

3. بعد از این که خمیر به خوبی پف کرد، آن را روی سطح میز قرار دهید. خمیر را با وردنه صاف کنید و به شکل مستطیل درآورید. مقداری سس کچاپ را روی خمیر پخش کنید، به‌گونه‌ای که تمام قسمت‌های آن را پوشش دهد. مقداری از پنیر پیتزا را هم روی لایه سس‌ها بریزید. سپس پپرونی‌های ورق‌شده را روی لایه سس و پنیر پیتزا قرار دهید. در این مرحله مقداری پنیر پیتزا را هم به عنوان لایه آخر روی محتویات قبلی بریزید. 

4. اکنون به‌گونه‌ای که محتویات پیتزا بیرون نریزد، خمیر را رول کنید. سپس رول پیتزا را به اندازه‌های یکسان برش دهید. فر را روشن کنید تا گرم شود. سپس کف سینی فر را با روغن یا کره چرب کنید و روی آن کاغذ روغنی قرار دهید. در این مرحله رول‌های برش داده شده را درون سینی فر بگذارید. با استفاده از برس، زرده تخم‌مرغ را روی رول‌های پیتزا بمالید تا در آخر رنگی طلایی داشته باشند. سینی را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید رول‌های فینگر فود تولد شما با دمای 180 درجه سانتی‌گراد به اندازه 30 تا 40 دقیقه به خوبی بپزند. 

فینگر فود تولد دخترانه

پذیرایی از مهمانان با خوشمزه‌ترین فینگر فودها

فینگرفودها غذاهایی با ابعاد کوچک هستند که اصولا سریع‌تر و راحت‌تر پخته و سرو می‌شوند. در این مطلب دستور پخت 4 فینگر فود تولد را بررسی کردیم. شما می‌توانید برای سرو فینگر فود تولد دخترانه یا پسرانه، این غذاها را در ظرف‌هایی با رنگ‌ها و طرح‌های مخصوص سرو کنید. اگر هم خودتان فرصت آشپزی ندارید و قصد دارید با انواع غذاهای تولد ایرانی و فرنگی از مهمانان‌تان پذیرایی کنید، می‌توانید به صفحه غذاها در سایت کترینگ هفت و نیم مراجعه کنید. همچنین در بخش برنامه پخت، غذاهایی را که در آینده پخته می‌شوند، می‌بینید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر و سفارش غذا از کترینگ هفت و نیم، شرایط و قوانین مجموعه را بخوانید و از طریق راه‌های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید. 

نوشته شده توسط ادمین
دوشنبه 9 بهمن 1402
0
783
دیدگاهتان را بنویسید
ثبت نظر
پربازدید ها
تغذیه سالم برای صبحانه کودکان

تغذیه سالم برای صبحانه کودکان چیست؟ تغذیه سالم برای صبحانه کودکان به‌عنو ...

تغذیه مناسب دانش آموزان در ایام امتحانات

تغذیه مناسب دانش آموزان در ایام امتحانات دوران امتحانات ایام حساسی است. دانش ...

تفاوت کترینگ با رستوران

تفاوت کترینگ با رستوران چیست؟ با وجود تعداد زیاد و افزایش روزافزون رستوران&zw ...

کترینگ هفت و نیم

آدرس : تهران ، انتهای اتوبان ستاری شمال، دوربرگردان به سمت ستاری جنوب،خیابان اخلاص پلاک 11

شماره تماس : 02144845300
ایمیل :  support@7onim.ir

لینک های مفید

رزرو روزانه غذا

وبلاگ 

ما را دنبال کنید 

   

مجوزها 

کپی رایت © تمام حقوق محفوظ است.