صفحه اصلی
غذاها
رزرو غذا
وبلاگ
ورود

غذای افطاری برای مهمان چی درست کنیم؟

غذای افطاری برای مهمان

اگر شما هم تصمیم گرفتید خانواده، فامیل یا دوست و آشنایان خود را در یک ضیافت در ماه پر برکت رمضان دور هم جمع کنید، احتمالا هنوز هم مدام از خودتان می‌پرسید برای مهمانی افطاری چی درست کنم؟ در واقع غذاهای زیادی برای پذیرایی وجود دارند که می‌توانید به عنوان غذای افطاری برای مهمان آماده کنید، ولی تصمیم‌گیری درباره انتخاب آن، کار میزبان را سخت می‌کند. پیشنهاد ما این است که در سفره افطار، یک مدل غذا را به‌عنوان غذای اصلی و یک یا دو مدل دسر و نوشیدنی را قرار دهید. اگر هم زمان کافی برای آشپزی دارید یا غذای اصلی را از بیرون تهیه می‌کنید، یک آش خوشمزه را به‌عنوان پیش غذا سر سفره افطار بیاورید. در این مطلب از کترینگ هفت و نیم همراه ما باشید تا بهترین پیشنهادات غذای افطاری برای مهمان را بررسی کنیم. 

انواع غذاهای ایرانی برای افطاری با برنج

وقتی میان ایرانیان صحبت از مهمانی و مجلس می‌شود، هیچ وقت این عادت خود را ترک نمی‌کنند و در اولین گزینه‌ها، غذای برنجی را برای مهمانان در نظر می‌گیرند. احتمالا شما هم به مهمانی‌های زیادی رفته‌اید که مرغ یا گوشت را پخته و آن را کنار برنج سر سفره آورده‌اند، ولی ما به شما می‌گوییم که غذای افطاری برای مهمانان را نسبت به سایر میزبان‌ها متفاوت‌تر درست کنید. 

غذای مهمانی افطاری

در ادامه غذاهایی را معرفی می‌کنیم که با پخت آن‌ها نشان می‌دهید یک کدبانوی ایرانی هستید. البته اگر شما هم روزه گرفتید و یا به هر دلیلی زمان و توان کافی برای پخت غذا را ندارید، پخت غذای افطاری برای مهمان را به ما بسپارید. در کترینگ هفت و نیم، انواعی از غذاهای ایرانی با برنج مانند ته‌چین مرغ، جوجه کباب با برنج، کوبیده با برنج، عدس‌پلو و... آماده می‌شوند. شما می‌توانید در بخش تهیه غذای مراسم و مجالس در تهران اطلاعات بیشتری درباره غذاهای کترینگ هفت و نیم ببینید. 

آلبالو پلو

آلبالو یکی از میوه‌هایی است که اکثرا در سفره صبحانه ما به‌عنوان مربا جای دارد، اما با شروع ماه رمضان می‌تواند در سفره افطاری مهمانی هم قرار بگیرد. خیلی از خانم‌ها در فصلی که آلبالو فراوان است، برای دیگر ایام سال در فریزر آلبالو نگه می‌دارند. با توجه به این که روزه‌داران باید ساعت‌های زیادی را تشنه بمانند، خوردن آلبالو پلو در وعده افطار، عطش و تشنگی آن‌ها را برطرف می‌کند. نگران طعم آلبالوپلو نباشید، زیرا با استفاده از شکر، طعم ترش آلبالوها از بین می‌رود. آلبالو طبع سردی دارد و برای افراد گرم مزاج مناسب است. افراد سرد مزاج می‌توانند مصلح آلبالو مانند عسل، دارچین یا خوراکی‌های گرم را در سفره افطار خود داشته باشند و نوش جان کنند. 

هویج پلو مجلسی

بعد از معرفی آلبالو پلو با میوه‌ای تابستانی، هویج پلو را به عنوان یک غذای مناسب برای تمام فصول پیشنهاد می‌دهیم. وجود خلال پسته، خلال بادام، زرشک و رنگ نارنجی هویج‌ها، این غذا را به یک غذای مجلسی خاص برای افطاری تبدیل می‌کند. هویج پلو حاوی ویتامین‌های مختلف از جمله A، B، C، D و E است. همچنین مقادیری از پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم و... را هم دارد. 

خورش قورمه ‌سبزی رایج‌ترین غذای افطاری برای مهمان

با توجه به نخوردن غذا در ساعت‌های زیاد، احتمالا فشار خون دچار نوسان می‌شود. همچنین با گذشت روزهای زیادی از ماه مبارک رمضان و نخوردن غذاهای مقوی، قدرت سیستم ایمنی کاهش پیدا می‌کند. خورش قورمه سبزی یکی از بهترین غذاها در منو مهمانی افطاری است. با وجود گوشت، لوبیا و سبزی‌هایی مانند گشنیز، شنبلیله، تره و جعفری در این خورش، سیستم ایمنی قوی‌تر می‌شود و ویتامین‌های لازم به بدن می‌رسد. همچنین خورش قرمه ‌سبزی یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که هنر آشپزی شما را جلوی مهمانان‌تان نشان می‌دهد. البته اگر شما هم وقت کافی برای پخت غذا در وعده افطار ندارید یا نمی‌توانید با زبان روزه آشپزی کنید، می‌توانید این غذای خوشمزه را از کترینگ هفت و نیم سفارش دهید. 

مهمانی افطاری چی بدم

خورش قیمه

اگر به دنبال پیشنهاد افطاری برای مهمانی با برنج هستید، خورش قیمه یکی دیگر از پیشنهادات ماست. ترکیبی از سیب‌زمینی‌های خلالی، گوشت، لپه و آب خورش در کنار هم سفره افطاری شما را رنگین‌تر می‌کنند. شما می‌توانید این غذای ایرانی را با لیمو عمانی یا هر چاشنی ترش دیگری مثل آبلیمو، آبغوره یا نارنج برای مهمانان خود درست کنید. فقط یادتان باشد که لیمو عمانی کهنه می‌تواند مزه قیمه را تلخ کند. این غذای مهمونی افطاری از خواص زیادی مانند افزایش انرژی بدن و تامین ویتامین‌های مختلف برخوردار است. 

انواع غذاهای بدون برنج برای افطاری

غذاهای بدون برنج، یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهاد غذا برای مهمانی افطار هستند. نیازی نیست حتما غذای افطاری برای مهمان را از غذاهایی با برنج انتخاب کنید. پخت این غذاها بدون برنج در مدل‌های متنوع می‌تواند سفره شما را رنگین‌تر کند. همچنین خیلی از افراد ترجیح می‌دهند بعد از ساعات زیادی گرسنگی و تشنگی، روزه خود را با یک افطار سبک باز کنند، پس این غذاها بهترین گزینه به‌عنوان غذا مناسب افطار هستند. 

کوکو سیب‌زمینی یا کوکو سبزی

انواع کوکوهای سیب‌زمینی و سبزی یکی از بهترین غذاهای پیشنهادی برای مهمانی افطار هستند. کوکو سبزی و سیب‌زمینی با کم‌ترین مواد اولیه و خیلی راحت‌تر نسبت به غذاهای برنجی پخته می‌شوند. سیب‌زمینی موجود در کوکو به عملکرد بهتر قلب کمک می‌کند، فیبر زیادی دارد و حاوی کلسیم، آهن، منیزیم و فسفر است. البته وجود مقادیر زیاد نشاسته در کوکو سیب‌زمینی باعث شده است که این غذا برای افراد دیابتی مضر باشد. بنابراین کوکو سبزی را برای افراد سالمند یا دیگر افراد مبتلا به دیابت در مهمانان خود، جایگزین کوکو سیب‌زمینی کنید. 

کشک بادمجان

شاید شما هم فکر می‌کنید که کشک بادمجان به‌عنوان غذای افطاری برای مهمان مناسب نیست و تشنگی می‌آورد، ولی تزیین کشک بادمجان با سیر داغ، پیاز داغ، نعنا داغ، کشک و گردو نمای زیبایی در سفره افطاری مهمانی شما ایجاد می‌کند. از فواید این ماده غذایی برای روزه‌داران می‌توان به کنترل قند خون، سلامت دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی و... اشاره کرد. 

غذاهای پیشنهادی برای مهمانی افطار

کتلت

همه ایرانیان به استفاده از گوشت در غذای افطاری برای مهمان علاقه زیادی دارند. این بار قصد نداریم بگوییم که گوشت را خوب پخته و در کنار برنج برای مهمانان‌تان بیاورید. قطعا برای شما هم سوال پیش می‌آید که پس برای مهمانی افطاری چی بدم؟ ما به شما کتلت را پیشنهاد می‌کنیم. غذایی که ترکیبی از گوشت و سیب‌زمینی و بسیار مقوی و خوشمزه است و آوردن آن سر سفره افطار همراه با گوجه و فلفل، سفره شما را رنگین‌تر می‌کند. همچنین امکان ندارد هیچ مهمانی به کتلت علاقه نداشته باشد.

پیراشکی گوشت

خیلی وقت‌ها بد نیست مهمانان خود را با غذاهای فینگر فودی در افطار شگفت‌زده کنید. با استفاده از انواع غذاهای فینگر فودی می‌توانید غذای افطاری برای مهمان را با تنوع بیش‌تری در سفره قرار دهید. پیراشکی گوشت، یک پیشنهاد غذا برای مهمانی افطاری است که همه مهمانان عاشق آن خواهند شد؛ ترکیبی از گوشت، فلفل دلمه‌ای، پنیر پیتزا و قارچ که در لایه میانی خمیرهای پف‌کرده قرار می‌گیرند و بسیار خوش‌طعم هستند. در صورت آشنایی با انواع فینگر فود مخصوص مهمانی می‌توانید سفره رنگین‌تر و متنوع‌تری از انواع غذاها داشته باشید. 

بهترین نوشیدنی‌ها در سفره افطار

برای پذیرایی از مهمانان و آماده‌سازی سفره افطاری، نمی‌توان فقط به غذای افطاری برای مهمان بسنده کرد. مهمان‌ها علاوه بر غذا قطعا به دسر و نوشیدنی هم نیاز دارند. فرض کنید نوشیدنی سر سفره نباشد، قطعا آن سفره ناقص به نظر می‌رسد، پس بیایید چند نوشیدنی جذاب برای افطاری را بررسی کنیم.

چای

همه روزه‌داران در زمان افطار به دنبال نوشیدنی‌هایی هستند که افطار خود را باز کنند و عطش خود را از بین ببرند. در این میان یکی از بهترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در وعده افطار، چای گرم و کم‌رنگ است. در کنار چای برای مهمانان خرما بگذارید تا انرژی بیش‌تری بگیرند. نوشیدن چای و خرما باعث کنترل اشتها و جلوگیری از زیاد خوردن هم می‌شود. 

شربت آبلیمو

قاعدتا روزه‌داران در طول روز احساس تشنگی زیادی دارند. خوردن نوشیدنی و آب به اندازه کافی از زمان افطار تا سحر، بهترین راه‌حل برای این مشکل است. از آن‌جایی که در زمان افطار با خوردن غذاهای متنوع خیلی میلی به نوشیدنی نداریم، می‌توان این مشکل را با نوشیدن شربت آبلیمو حل کرد. شما می‌توانید برای مهمانان خود شربت آبلیمو درست کنید تا هم از خواص لیموترش بهره‌مند شوند و هم باعث شود بیشتر آب بخورند.  

شربت سکنجبین

بعد از چند ساعت تشنه ماندن، فقط نوشیدن شربت سکنجبین می‌تواند تشنگی شما را برطرف کند. این شربت برای همه مزاج‌ها مناسب است، باعث نشاط و آرامش در فرد روزه‌دار می‌شود، تشنگی و خشکی در گلو و دهان را برطرف می‌کند و در هضم بهتر غذاها نیز نقش دارد. 

بهترین غذای افطاری برای مهمان

شربت خاکشیر

نوشیدن شربت خاکشیر همراه با تخم شربتی خواص زیادی مانند رفع عطش، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از یبوست، تامین انرژی و... را برای روزه‌داران به همراه دارد. 

شربت کاسنی

بی آبی بدن در طول روز باعث می‌شود روزه‌داران احساسی مانند سردرد داشته باشند. نوشیدن شربت کاسنی در وعده افطار حس خنکی را در فرد به وجود می‌آورد و تشنگی را رفع می‌کند و در نهایت به رفع سردرد هم کمک خواهد کرد. شما می‌توانید مخلوطی از شربت کاسنی و خاکشیر را برای مهمانان سرو کنید. 

انواع دسر در سفره افطاری ماه رمضان

با آماده کردن غذای افطاری برای مهمان کار شما برای یک ضیافت شیک و به‌یادماندنی تمام نمی‌شود. احتمالا بعد از خوردن غذاها، مهمانان هنوز هم در منزل شما هستند و با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند. در این لحظه سرو یک دسر خوشمزه در سفره افطار، سلیقه و مهارت‌های شما در میزبانی از مهمانان را نشان می‌دهد. آیا با اصول تشریفات و پذیرایی آشنا هستید؟ شما می‌توانید این دسرهایی که پیشنهاد می‌کنیم را برای مهمانان آماده و سرو کنید:

  • شله زرد یا شیر برنج: با پخت شله زرد یا شیر برنج، سفره افطار خود را رنگین‌تر کنید، ضمن این که دسرهای مقوی و پرخاصیتی هستند.
  • حلوا: حلوا زعفرانی، خرمایی، هویج، شیری، سوهانی، زنجبیل، اوماج و گل محمدی جزو بهترین حلواهای مجلسی در منو مهمانی افطاری هستند. 
  • زولبیا و بامیه: زولبیا و بامیه، یکی از بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین شیرینی‌ها بعد از سرو غذای افطاری برای مهمان است. شما می‌توانید این شیرینی‌های محبوب را همراه چای برای مهمانان بیاورید. 
  • رنگینک: خرما، آرد و کره جزو ترکیبات اصلی این دسر مقوی هستند. وقتی رنگینک را از نیم ساعت قبل افطار آماده می‌کنید، عطر آن در تمام فضای خانه پخش می‌شود. 

پیشنهاد غذا برای مهمانی افطار

غذای افطاری برای مهمان را با کم‌ترین زحمت آماده کنید!

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، هنوز هم افراد زیادی اعضای خانواده، فامیل یا دوستان خود را با دادن یک وعده افطاری دور هم جمع می‌کنند. با خواندن این مطلب، با تعدادی از بهترین گزینه‌های پیشنهاد غذا برای مهمانی افطاری آشنا شدید، بنابراین کمی راحت‌تر تصمیم می‌گیرید. شما می‌توانید با سفارش غذای مورد نظرتان از کترینگ هفت و نیم، سفره افطار خود را با کم‌ترین زحمت آماده کنید. همچنین سفارش غذا از کترینگ باعث می‌شود وقت خالی بیشتری پیدا کنید و سفره زیباتری با آماده کردن پیش غذا، دسر و نوشیدنی‌های مختلف داشته باشید. یادتان باشد برای سفارش غذا از کترینگ هفت و نیم، قوانین و شرایط سفارش غذا را در سایت بخوانید تا غذای افطاری برای مهمان در زمان مورد نظر به دستتان برسد. در ضمن می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر و ثبت سفارش خود از طریق راه‌های ارتباطی با ما در ارتباط باشید. 

نوشته شده توسط ادمین
چهارشنبه 18 بهمن 1402
0
8957
دیدگاهتان را بنویسید
ثبت نظر
پربازدید ها
غذای افطاری برای مهمان

غذای افطاری برای مهمان چی درست کنیم؟ اگر شما هم تصمیم گرفتید خانواده، فامیل ی ...

کترینگ غذا چیست

کترینگ غذا چیست؟ تا اواسط دهه ی هشتاد خورشیدی، وقتی رستوران های کلاسیک یکه تا ...

خوراکی برای فرار از گرما

برای فرار از گرما چه بخوریم؟  برای فرار از گرما چه بخوریم؟ این روزها که ...

کترینگ هفت و نیم

آدرس : تهران ، انتهای اتوبان ستاری شمال، دوربرگردان به سمت ستاری جنوب،خیابان اخلاص پلاک 11

شماره تماس : 02144845300
ایمیل :  support@7onim.ir

لینک های مفید

رزرو روزانه غذا

وبلاگ 

ما را دنبال کنید 

   

مجوزها 

کپی رایت © تمام حقوق محفوظ است.