صفحه اصلی
غذاها
لیست قیمت
وبلاگ
رزرو غذا

طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده برای ناهار و شام

طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده برای بسیاری از افراد کاربرد دارد. به طور کلی گوشت چرخ‌کرده از آیتم‌های پرمصرف برای تهیه غذاهاست و می‌توان غذاهای متنوعی با آن درست کرد. غذا با گوشت چرخ‌کرده هم خوشمزه‌تر است و هم انرژی زیادی دارد، بنابراین یکی از بهترین گزینه‌ها برای وعده ناهار یا حتی شام، به حساب می‌آید. یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی یعنی چلوکباب با گوشت چرخ‌کرده درست می‌شود و می‌توان انواع غذا با گوشت چرخ کرده را در میان غذاهای ایرانی و بین‌المللی یا فست فودی نام برد. در این مطلب از کترینگ هفت و نیم قصد داریم در مورد طرز تهیه ی غذا با گوشت چرخ کرده صحبت کنیم و چند مدل از انواع غذا با گوشت چرخکرده را هم به همراه روش تهیه معرفی کنیم.

طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده: غذاهای ایرانی

بسیاری از افراد این سوال را می‌پرسند که با گوشت چرخ کرده چی درست کنم؟ بهتر است بدانید که درست کردن غذا با گوشت چرخ کرده بسیار آسان است، تا جایی که به‌عنوان یک غذای دانشجویی هم شناخته می‌شود. در ادامه طرز تهیه چند غذا با گوشت چرخ کرده را توضیح می‌دهیم که غذای ایرانی هستند و به‌عنوان ناهار با گوشت چرخ کرده یا شام با گوشت چرخ کرده می‌توانید آن‌ها را درست کنید. در ضمن در توضیح انواع غذا با گوشت چرخ کرده و برنج یا نان ما سعی می‌کنیم دستور پخت‌ها را ساده و مختصر ارائه دهیم تا شما بتوانید روش طبخ آن‌ها را به راحتی یاد بگیرید و درست کنید.

غذا با گوشت چرخ کرده

کباب تابه‌ای

به‌عنوان اولین دستور و طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده به کباب تابه‌ای می‌پردازیم. کباب تابه‌ای یا کباب دیگی یکی از غذاهای محبوب ایرانی است که بسیاری از ما آن را در لیست غذا برای نهار و شام هفتگی خود می‌گنجانیم. این غذا هم سریع آماده می‌شود و هم نیازی به مواد اولیه خاص و زیادی ندارد. کافیست که گوشت چرخ‌کرده را به همراه پیاز رنده‌شده، نمک، فلفل و زردچوبه ورز دهید. برای هر نیم کیلو گوشت چرخ‌کرده، دو پیاز بزرگ کافی است؛ سپس مواد را در داخل ماهیتابه به شکل کباب سیخی پهن کنید. 

کباب تابه‌ای را با حرارت کم بپزید و درب ماهیتابه را ببندید تا آب بیندازد و کاملا مغرپخت شود. می‌توانید چند گوجه‌فرنگی و فلفل کبابی هم در کنار کباب‌ها بپزید و با قرار دادن ترکیب رب گوجه‌فرنگی، آب و فلفل بر روی حرارت، یک سس مناسب هم برای این غذا درست کنید.

کتلت

در ادامه توضیح طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده به یکی دیگر از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی یعنی کتلت می‌رسیم. کتلت را می‌توانید به‌عنوان فینگر فود برای مهمانی هم استفاده کنید. به این صورت که آن را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و بر روی نان تست قرار دهید. برای تهیه کتلت علاوه بر گوشت چرخ‌کرده، به سیب‌زمینی، پیاز، سیر، تخم‌مرغ، سبزی خشک و ادویه نیاز دارید. همچنین برای 250 گرم گوشت به دو عدد سیب‌زمینی و یک عدد پیاز متوسط نیاز دارید. تعداد تخم‌مرغ‌های لازم هم دو عدد است. سیب‌زمینی و پیاز را رنده کنید و برای انسجام کتلت، آب پیازها را بگیرید. همه مواد را مخلوط کرده، ورز دهید و در روغن سرخ کنید. 

با گوشت چرخ کرده چی درست کنم

کله گنجشکی

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه برای آشپزی با گوشت چرخ کرده کله گنجشکی است. کله گنجشکی را به این دلیل در لیست طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده اضافه کردیم که نوعی غذای آبپز و غیرسرخ‌کردنی محسوب می‌شود، بنابراین می‌توان آن را یک غذای سالم و رژیمی هم دانست. برای تهیه این غذا به‌عنوان ناهار با گوشت چرخ کرده یا حتی شام، باید گوشت چرخ‌کرده را پس از ورز دادن با پیاز رنده‌شده، آرد سوخاری، نمک، فلفل و زردچوبه به صورت قلقلی درآورید. دو عدد پیاز بزرگ برای 500 گرم گوشت کافیست.

گوشت‌های قلقلی را در مقداری روغن سرخ کنید، سپس در یک ظرف جداگانه مقداری پیاز خردکرده را در روغن تفت دهید و با افزودن زردچوبه، ادویه و رب سرخ کنید. با اضافه کردن مقداری آب به این ترکیب یک سس خوشمزه خواهید داشت که باید مقداری بجوشد تا غلظت پیدا کند. در نهایت گوشت‌های سرخ‌شده را در این سس ریخته و اجازه دهید در کنار دو عدد سیب‌زمینی‌ خلالی و تفت داده‌شده پخته شوند. کله گنجشکی را در لیست غذاهای نونی قرار دهید و این غذای سالم را برای وعده ناهار یا شام خود درست کنید.

کوفته تبریزی

حیف است اگر در لیست طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده، کوفته جایی نداشته باشد. کوفته را در آموزش غذا با گوشت چرخ کرده به روش‌های مختلف و متفاوتی درست می‌کنند. ولی ما قصد داریم ساده‌ترین روش تهیه کوفته تبریزی را با نسخه اصلی تبریزی‌ها در این مطلب ارائه دهیم. به‌خصوص این‌که کوفته تبریزی به‌عنوان یک غذای کامل شناخته می‌شود و به همراه نان سبوس‌دار و سبزی خوردن تازه می‌تواند در تغذیه مناسب کنکوری ها هم مورد استفاده خانواده‌ها قرار گیرد. 

برای تهیه این غذا با چرخ کرده به یک کیلو گوشت چرخ‌کرده، یک پیمانه برنج، دو پیمانه لپه و دو عدد پیاز بزرگ نیاز دارید. سایر مواد اولیه را با توجه به دستور پخت به مقدار دلخواه تهیه کنید. ابتدا برنج و لپه را نیم‌پز و توسط گوشت‌کوب، نیم‌کوب و مخلوط کنید. این ترکیب را به ترکیب حاصل از پیاز رنده‌شده، گوشت چرخ‌کرده، آرد نخودچی، زردچوبه، نمک و فلفل که کاملا ورز داده‌اید، اضافه کنید و همه مواد را مجدد با سبزی مخصوص و تخم‌مرغ‌های شکسته‌شده ورز دهید. سبزی مخصوص کوفته تبریزی شامل جعفری، نعناع، مرزه، ترخون و گشنیز را می‌توانید هم به صورت تازه تهیه کنید و هم از قبل به صورت فریزشده یا خشک‌شده نگهداری کنید.

تخم‌مرغ‌های آبپزشده را همراه با گردو، زرشک و آلو در وسط مواد کوفته بگذارید و یک دایره گرد درست کنید. برای تهیه سس کوفته تبریزی هم پیاز خرد شده، رب، ادویه و نمک را به همراه سبزیجاتی مانند مرزه و تره تفت دهید و با اضافه کردن آب بگذارید کمی غلظت پیدا کند. در نهایت کوفته‌ها را در سس بپزید.

بیشتر بخوانید: اگر فصل آلبالوی تازه است، پیشنهاد می‌کنیم حتما طرز تهیه آلبالوپلو را یاد بگیرید و غذای خوشمزه و خوش‌عطری نوش جان کنید. البته با آلبالوی فریزری هم می‌توان آلبالوپلوی لذیذی درست کرد.

آموزش غذا با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده: غذاهای بین المللی

در ادامه توضیح طرز تهیه انواع غذا با گوشت چرخ کرده و در جواب با گوشت چرخ کرده چی درست کنم به غذاهای بین‌المللی می‌رسیم که تنوع بالایی هم دارند. مزیت درست کردن غذاهای فرنگی این است که به خلاقیت ما کمک می‌کند. به علاوه چشیدن طعم‌های جدید برای همه افراد هیجان‌انگیز است. بنابراین در ادامه چند طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده که جزء غذاهای کشورهای مختلف هستند را با هم بررسی می‌کنیم.

رولت گوشت

رولت گوشت یک غذای خوشمزه بین‌المللی است که نزدیکی زیادی به ذائقه ما ایرانیان دارد، بنابراین آن را در ابتدای لیست طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده در میان غذاهای فرنگی آورده‌ایم. برای تهیه این غذا باید 300 گرم گوشت چرخ‌کرده را با دو عدد پیاز بزرگ رنده‌شده، جعفری ریزشده، یک عدد تخم‌مرغ، نمک و ادویه ورز دهید، سپس مقداری پیاز خردشده را در روغن سرخ کنید و دو قاشق رب گوجه‌فرنگی را هم به همراه ادویه در آن تفت دهید. به سس غذا دو لیوان آب اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا به غلظت مورد نظر برسد. 

در مرحله بعد باید دو عدد سیب‌زمینی متوسط را خلالی و سرخ کنید، سپس مایه رولت گوشت را روی یک کیسه پلاستیک پهن کنید. سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده را در وسط مایه رولت قرار دهید و به کمک کیسه پلاستیک مایه را به صورت رول‌شده جمع و فیکس کنید. مایه را در فریزر به مدت یک ربع بگذارید و سپس آن را در روغن سرخ کنید. در نهایت مایه سرخ‌شده را در سس قرار دهید تا مغزپخت شود. 

طرز تهیه چند غذا با گوشت چرخ کرده

کیک گوشت

کیک گوشت به‌عنوان یک غذای بین‌المللی از نظر ظاهری شباهت زیادی به کیک مرغ دارد و افرادی که می‌خواهند به بهترین شکل پذیرایی کنند و به دنبال طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده هستند، این غذا را برای مهمانی سرو می‌کنند. کیک گوشت را در دو مرحله شامل مایه کیک و خمیر کیک درست می‌کنند. کافیست ابتدا یک عدد پیاز خردشده را در روغن تفت دهید و 350 گرم گوشت چرخ‌کرده را به همراه زردچوبه، فلفل سیاه و ادویه پاپریکا به آن اضافه کنید تا خوب تفت بخورد، پس از آن 10 عدد قارچ خردشده به صورت حلقه‌ای را با نمک به تابه اضافه کنید و دوباره تفت دهید. مرحله آخر مایه کیک گوشت، اضافه کردن دو قاشق غذاخوری سس کچاپ است. 

برای درست کردن خمیر هم به دو و نیم پیمانه آرد، 4 عدد تخم‌مرغ، یک پیمانه ماست و 200 گرم پنیر پیتزا نیاز دارید. تخم‌مرغ‌ها را با همزن دور تند بزنید تا پف کند، سپس نمک، فلفل و سه‌چهارم پیمانه روغن اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید. ماست و دو قاشق چای‌خوری بکینگ پودر را هم در یک ظرف جداگانه هم بزنید و به این ترکیب اضافه کنید. پس از این‌ که دوباره مخلوط را هم زدید، فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید. کف قالب کیک را چرب کنید و نصف خمیر کیک را روی آن بریزید تا به طور کامل کف قالب را بپوشاند.

روی خمیر کیک یک لایه مواد گوشتی، یک لایه پنیر پیتزا و باقیمانده مایه کیک را بریزید. در نهایت قالب را به مدت 45 دقیقه درون فر قرار دهید. پس از خارج شدن از فر و خنک شدن، می‌توانید کیک را به دلخواه برش بزنید و تزئین کنید. 

درست کردن غذا با گوشت چرخ کرده

تاکو

اگر به دنبال درست کردن یک غذای ساده فرنگی هستید، بهترین گزینه می‌تواند تاکو مکزیکی باشد. تاکو از نظر دستور پخت شباهت زیادی به سمبوسه ایرانی دارد، با این تفاوت که نان اطراف مایه گوشت نان تورتیلای تهیه‌شده از ذرت یا گندم است. البته می‌توان به جای گوشت چرخ‌کرده از گوشت‌های نگینی برای تهیه تاکو استفاده کرد، ولی چون مطلب ما در مورد طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده است، ما درست کردن غذا با گوشت چرخ کرده را توضیح می‌دهیم.

برای تهیه نان تورتیلا نصف پیمانه آرد ذرت را با نصف پیمانه آرد گندم، یک سوم پیمانه آب، یک و نیم قاشق غذاخوری روغن مایع و مقداری نمک مخلوط کنید و ورز دهید. خمیر را با وردنه صاف کنید و پس از تقسیم کردن به دایره‌های کوچک صاف، در روغن سرخ کنید، سپس نان‌ها را به صورت U شکل دربیاورید و در فر بگذارید تا ترد شود. 

برای درست کردن مایه گوشت به 300 گرم گوشت و یک عدد پیاز متوسط نیاز دارید. پیازها را خرد کنید و پس از سرخ کردن در روغن، به آن گوشت اضافه کنید. پس از اضافه کردن ادویه مخصوص تاکو، پوره یا رب گوجه  فرنگی را هم اضافه کنید و حرارت دهید. در نهایت نان تورتیلا را با مایه گوشت، کاهو، ذرت و سبزیجات مورد علاقه خود و سس مخصوص تاکو پر کنید. 

آشپزی با گوشت چرخ کرده

جمع‌بندی

با توجه به توضیحاتی که در این مطلب از تهیه غذای هفت و نیم، بهترین تهیه غذای مراسم در تهران و تهیه غذای کارخانجات ارائه دادیم، می‌توان گفت طرز تهیه غذا با گوشت چرخ‌ کرده بسیار راحت است. چه غذاهای سنتی ایرانی و چه غذاهای مخصوص سایر کشورها با گوشت چرخ‌کرده به سرعت آماده می‌شوند. در ضمن می‌توانید در تهیه این غذاها مطابق با علایق و ذائقه خود تغییراتی ایجاد کنید، به‌خصوص برای حفظ یک رژیم غذایی سالم سعی کنید از نمک و روغن کمتر استفاده کنید و تا حد امکان غذاها را با سبزی، سالاد، ماست و دوغ سرو کنید. 

نوشته شده توسط ادمین
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403
0
357
دیدگاهتان را بنویسید
ثبت نظر
پربازدید ها
چگونه سبک زندگی سالم داشته باشیم

چگونه سبک زندگی سالم داشته باشیم؟ سبک زندگی سالم و شاد گنجی است که اغلب افراد ...

طرز تهیه 5 فینگرفود مخصوص مهمانی ها

طرز تهیه 7 فینگرفود مجلسی و خوشمزه مخصوص مهمانی فینگرفودها یا غذاهای انگشتی د ...

ایده برای پذیرایی مراسم ختم

بهترین ایده برای پذیرایی مراسم ختم صحبت کردن از هر نوع ایده برای پذیرایی مراس ...

کترینگ هفت و نیم

آدرس : تهران ، انتهای اتوبان ستاری شمال، دوربرگردان به سمت ستاری جنوب،خیابان اخلاص پلاک 11

شماره تماس : 02144845300
ایمیل :  support@7onim.ir

ما را دنبال کنید 

   

مجوزها 

کپی رایت © تمام حقوق محفوظ است.