صفحه اصلی
غذاها
لیست قیمت
وبلاگ
رزرو غذا

طرز تهیه اسموتی طالبی، چند مدل راحت و خوشمزه

طرز تهیه اسموتی طالبی

طرز تهیه اسموتی طالبی بسیار آسان است؛ شما می‌توانید به سرعت یک اسموتی خوشمزه درست کنید. اسموتی یکی از مناسب‌ترین نوشیدنی‌ها برای رهایی از گرمای تابستان است. طالبی هم با طعم شیرین و آبداری که دارد، از میوه‌های محبوب تابستانی محسوب می‌شود. 

اسموتی طالبی علاوه بر خوشمزه و خنک بودن، می‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را تامین کند. به طور کلی اسموتی‌ها گزینه جذابی برای کودکان یا بزرگسالانی است که به خوردن میوه عادت ندارند. اگر به دنبال یک نوشیدنی لذت‌بخش برای رفع عطش هستید، این مطلب از کترینگ هفت و نیم  را از دست ندهید. قصد داریم طرز تهیه اسموتی طالبی را به چند روش متنوع، ساده و سریع توضیح دهیم. 

اسموتی طالبی چه فوایدی دارد؟

قبل از این که طرز تهیه اسموتی طالبی را توضیح دهیم، بهتر است بدانید که این میوه جذاب تابستانی چه فواید و مزایایی دارد. طالبی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی‌ای مانند ویتامین سی و پتاسیم است. علاوه بر این مقدار زیادی فیبر و آنتی‌اکسیدان دارد که برای بدن مفید است. فیبرها و آنتی‌اکسیدان‌ها در کاهش ابتلا به انواع سرطان‌ موثرند. مزایای خوردن این میوه برای بدن شامل تقویت سیستم ایمنی، قلب و سیستم گوارشی است. به علاوه در کاهش التهابات و تنظیم میزان قند موثر است. مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم تاثیر مثبت این میوه در حفظ سلامت پوست و خون است. 

طرز تهیه اسموتی طالبی خانگی

طرز تهیه ی اسموتی طالبی شامل موادی مانند ماست، شیر، موز، بستنی، عسل و … می‌شود. علاوه بر خواص مفید طالبی، هر کدام از این مواد خواص خاص خود را هم دارند. می‌توانید به تناسب علاقه و ذائقه خود هر کدام از این مواد را انتخاب و استفاده کنید. در ادامه‌ی این مطلب از تهیه غذای هفت‌ونیم، بهترین تهیه غذای ادارات تهران، طرز تهیه اسموتی طالبی خانگی را به چند روش خوشمزه توضیح می‌دهیم:

طرز تهیه اسموتی طالبی با بستنی 

تهیه اسموتی طالبی با بستنی طرفداران بسیاری دارد. درست است که بیشتر افراد به دنبال راحتی و سرعت هستند و در مورد طرز تهیه اسموتی طالبی ساده سوال می‌کنند، ولی بستنی چیزی نیست که بتوان به راحتی از طعم خوشمزه آن چشم‌پوشی کرد. به علاوه اضافه کردن بستنی زمان زیادی از شما صرف نمی‌کند و کاملا راحت است.

برای تهیه این اسموتی به یک طالبی رسیده، یک لیوان شیر سرد و دو عدد بستنی وانیلی لیوانی نیاز دارید. طالبی را پس از شستن و پوست گرفتن به قطعات کوچک تقسیم کنید، سپس آن را به همراه شیر و بستنی وانیلی در مخلوط‌‌کن بریزید تا بافت آن یکدست شود. برای خنک شدن می‌توانید طالبی‌های خردشده را قبل از میکس کردن در فریزر بگذارید تا یخ بزند. روش سریع‌تر اضافه کردن نصف لیوان قالب یخ به میکسر است. اگر بخواهید اسموتی شیرین شود هم می‌توانید شکر یا عسل را قبل از میکس کردن به آن اضافه کنید.

طرز تهیه اسموتی طالبی ساده

طرز تهیه اسموتی شیر طالبی

طرز تهیه اسموتی طالبی با شیر هم بسیار آسان است. افرادی که به سلامت بیشتر نوشیدنی توجه می‌کنند، معمولا شیر را به بستنی ترجیح می‌دهند. کافی است پس از تکه تکه کردن طالبی و ریختن آن در میکسر، یک لیوان شیر هم به آن اضافه کنید. برای شیرینی هم میزان دلخواه از شکر را اضافه کنید. در نهایت با روشن کردن مخلوط‌کن و یکپارچه شدن مخلوط، اسموتی شما آماده است.

 البته اگر دلیل انتخاب شما از شیر به‌عنوان ماده مکمل اسموتی طالبی، سلامت آن است، بهتر است به جای شکر از عسل یا آب آناناس طبیعی کمک بگیرید. یک گزینه جذاب دیگر هم شیر نارگیل است که طعم خوبی به نوشیدنی خنک تابستانی شما می‌بخشد. 

اسموتی ماست و طالبی

ماست گزینه مناسبی برای افرادی است که به دنبال طرز تهیه اسموتی طالبی بدون شیر یا طرز تهیه اسموتی طالبی بدون بستنی هستند. در این مورد باید ماست شیرین باشد. همچنین می‌توانید از شیرین‌کننده‌هایی مانند عسل و شکر هم برای خوش طعم‌تر شدن اسموتی کمک بگیرید. ترکیب ماست با طالبی را می‌توانید علاوه بر نوشیدنی خنک به‌عنوان یک میان وعده سالم هم میل کنید، چون پروتئین بیشتر و کالری کمتری در مقایسه با بستنی دارد. اگر از چند برگ نعناع هم برای تزئین استفاده کنید، هم سرو شیک‌تر و هم طعم ناب‌تری خواهید داشت.

طرز تهیه اسموتی طالبی رژیمی

اگر به دنبال درست کردن یک اسموتی طالبی رژیمی هستید، می‌توانید در کنار طالبی از بستنی وانیلی بدون چربی یا شیر و ماست کم‌چرب استفاده کنید. ترکیب هر کدام از این مواد به تناسب ذائقه شما با عسل می‌تواند یک اسموتی رژیمی و مقوی باشد. 

طرز تهیه اسموتی طالبی رژیمی

طرز تهیه اسموتی طالبی با عسل

درست کردن اسموتی طالبی با عسل می‌تواند هر کدام از ترکیباتی که توضیح دادیم را شامل شود، یعنی ترکیب طالبی با عسل در میکسر در کنار ماست یا شیر یا بستنی. 

طرز تهیه اسموتی طالبی و موز 

اسموتی طالبی با موز از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین اسموتی‌های طالبی است. برای درست کردن این نوشیدنی خوش‌طعم یک عدد طالبی را به همراه یک عدد موز تکه تکه کنید. این مخلوط را همراه با بستنی، شیر یا ماست در میکسر بریزید. مانند سایر ترکیبات، عسل برای شیرینی بیش‌تر و در صورت تمایل، مناسب است. 

نکاتی که در طرز تهیه اسموتی طالبی به دردتان می‌خورد

اگر می‌خواهید اسموتی خوش‌طعم‌تری درست کنید و نوشیدنی شما به طعم‌های حرفه‌ای کافی‌شاپی نزدیک شود، از ترفندهای زیر کمک بگیرید:

  • علاوه بر موز، استفاده از میوه‌های دیگر مانند توت‌فرنگی هم در اسموتی طالبی متداول و محبوب است؛ می‌توانید از ترکیب دوتایی یا سه‌تایی این میوه‌ها استفاده کنید.
  • می‌توانید به‌عنوان جایگزین بستنی از خامه استفاده کنید. در این صورت اسموتی شما بافت کرمی خواهد داشت.
  • برای افرادی که وگان هستند، کافی است طالبی را با شیر نارگیل میکس کنند. این ترکیب هم بسیار خوش‌طعم است و هم نیازی به استفاده از شیر، ماست، خامه، بستنی و حتی عسل نخواهید داشت.
  • اضافه کردن چند تکه یخ به مخلوط‌کن باعث خنک‌تر شدن اسموتی می‌شود، ولی بهتر است اگر زمان کافی دارید، میوه‌ها را منجمد کنید تا اسموتی غلیظ‌تری داشته باشید. البته برخی افراد ترجیح می‌دهند از میوه تازه استفاده کنند که در این صورت استفاده از یخ گزینه بهتری است.
  • برای ترکیب‌کردن مواد در مخلوط‌کن، لایه زیرین را به یخ اختصاص دهید. لایه دوم شامل قطعات میوه است. در انتها هم می‌توانید ماست و بستنی را اضافه کنید. در این صورت خرد کردن قطعات یخ برای تیغه‌ها راحت‌تر است و مواد بافت یکنواختی می‌گیرند.

  • علاوه بر موادی که اشاره کردیم، می‎توانید با اضافه کردن تخم شربتی، خاکشیر، نعنا و … طعم تابستانی‌تری به اسموتی خود بدهید. به علاوه برای تزئین روی لیوان هم از مغزها و آجیل، برگ نعنا یا برش‌های میوه کمک بگیرید.
  • اگر به بیماری‌های گوارشی مبتلا هستید یا دیابت دارید، بهتر است از طالبی زیاد استفاده نکنید. افرادی که طبع گرمی دارند هم بهتر است مواد دارای طبع خنک یا سرد را به اسموتی اضافه کنند. 

طرز تهیه اسموتی طالبی با عسل

جمع‌بندی

طرز تهیه اسموتی طالبی بسیار راحت است. شما می‌توانید این نوشیدنی خوشمزه و سالم را با توجه به ذائقه‌تان تهیه و نوش جان کنید. به‌خصوص برای کودکان یک اسموتی تابستانی می‌تواند بهترین گزینه به‌عنوان میان وعده و رفع عطش یا حتی تغذیه سالم برای صبحانه کودکان باشد. کافیست با خلاقیت از مواد و طعم‌های مختلف برای ایجاد تنوع کمک بگیرید. در نهایت فراموش نکنید که برای تهیه اسموتی با کیفیت از مواد اولیه تازه و مرغوب استفاده کنید. بعد از تهیه اسموتی هم آن را تازه میل کنید، چون نگهداری برای زمان طولانی تاثیر منفی بر روی طعم و کیفیت آن دارد. 

نوشته شده توسط ادمین
یکشنبه 27 خرداد 1403
0
417
دیدگاهتان را بنویسید
ثبت نظر
پربازدید ها
طرز تهیه آلبالوپلو

طرز تهیه آلبالوپلو با مرغ و گوشت غذای مجلسی و خوشمزه با فرا رسیدن فصل تابستان ...

نوشیدنی خنک تابستانی

طرز تهیه انواع نوشیدنی خنک تابستانی نوشیدنی خنک تابستانی را می‌توان یکی ...

طرز تهیه خیارشور در خانه

فوت و فن های طرز تهیه خیارشور خوشمزه در خانه خیارشور یکی از پرطرفدارترین و خو ...

کترینگ هفت و نیم

آدرس : تهران ، انتهای اتوبان ستاری شمال، دوربرگردان به سمت ستاری جنوب،خیابان اخلاص پلاک 11

شماره تماس : 02144845300
ایمیل :  support@7onim.ir

ما را دنبال کنید 

   

مجوزها 

کپی رایت © تمام حقوق محفوظ است.