صفحه اصلی
غذاها
لیست قیمت
وبلاگ
رزرو غذا

معرفی 8 غذای سرد برای سرکار

غذای سرد برای سرکار

در گذشته محل کار خیلی از افراد نزدیک منزل‌شان بود، اما حالا دیگر به ندرت پیش می‌آید که محل‌ کار افراد خیلی نزدیک به خانه و محل سکونت‌شان باشد؛ بنابراین در زمان استراحت و بین ساعت‌های کاری یا زمان ناهار، عملا امکان بازگشت به خانه و خوردن غذا در میان اعضای خانواده فراهم نیست. با توجه به این موضوع، یکی از دغدغه‌های هر روز اغلب شاغلین و کارمندان علاوه بر آماده کردن لباس‌های مناسب، طی کردن مسافت و مسیر، به‌موقع در محل کار حاضر شدن و... آماده کردن غذای سرد برای سرکار یا غذای گرم است.

حالا آماده کردن غذای مناسب محل کار هم دغدغه‌های به‌خصوص خود را دارد. اکثرا افراد وعده‌ای غذای گرم که روز قبل در منزل درست شده را به‌عنوان ناهار فردا به محل کار می‌برند. این کار، یعنی درست کردن غذای گرم، هم معمولا زمان زیادی از افراد می‌گیرد و خیلی از افراد زمان کافی برای آشپزی ندارند، هم این که در محل کار هم باید زمانی برای گرم کردن غذا صرف شود. همچنین غذاهای گرم و سنگین، معمولا باعث خواب‌آلودگی می‌شوند.

در نهایت این که انتخاب غذای سرد برای شرکت انتخابی هوشمندانه، بی‌دردسر و آسان برای میل کردن و رفع گرسنگی است. غذای سرد برای محل کار موضوع انتخابی ما در این مقاله از کترینگ هفت و نیم است که در ادامه به چرایی این انتخاب و پیشنهادهایی برای آن می‌پردازیم.

پیشنهادهای غذای سرد برای سرکار

در این بخش از مقاله به سراغ معرفی تعدادی از این وعده‌های غذا مناسب محل کار می‌رویم تا بهترین انتخاب‌ها و ایده‌ها را به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

حمص 

حمص یک خوراک مدیترانه‌ای-عربی است که از نخود پخته، ارده، آبلیمو، سیر، روغن زیتون، پاپریکا و نمک درست می‌شود. این پیش‌غذا یا غذای محبوب، بافتی کرمی و طعمی دلچسب دارد و به عنوان غذای سرد برای سرکار نیز انتخابی مناسب است. شما می‌توانید حمص را با نان پیتا، سبزیجات، چیپس و یا هر نوع نان دیگری که دوست دارید، در کنار ترکیب سبزیجات متنوع میل کنید. این غذا منبعی غنی از فیبر است. از مزایای این غذای سرد برای محل کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروتئین بالا
  • فیبر بالا
  • چربی سالم
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تنوع در نحوه سرو 
  • آماده‌سازی آسان

غذا برای سرکار

طرز تهیه حمص

برای تهیه حمص در ابتدا نخود‌ها را برای 24 ساعت خیس کنید و سپس آن‌ها را بپزید. بعد از سرد شدن نخودها، آن‌ها را به همراه مابقی مواد، یعنی سیر، ارده، آبلیمو، روغن زیتون و ادویه‌ها داخل غذاساز بریزید و به خوبی میکس کنید تا به بافتی لطیف و کرمی برسید. همچنین در صورت نیاز حین آماده‌سازی کمی آب به ترکیب اضافه کنید تا بافت سفتی ایجاد نشود.

ساندویچ مرغ

اساسا ساندویچ‌ها در گروه غذاهای محبوب سبک و سالم، مخصوصا غذای سرد برای سرکار هستند. ساندویچ مرغ نیز از جمله ساندویچ‌های محبوبی است که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود و طرفداران زیادی دارد. در این مطلب طرز تهیه یک ساندویچ مرغ سالم و سرد را به شما  آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد

ابتدا جهت تهیه این غذای سرد برای سرکار، فیله یا سینه مرغ را بپزید و بعد از خنک شدن ریش‌ریش کنید. در مرحله بعد سبزیجاتی مانند پیاز قرمز، فلفل دلمه‌ای و خیارشور را به صورت نگینی و ریز خرد کرده و به مرغ‌ها اضافه کنید.

برای تهیه سس رژیمی و سالم این غذای سرد و سبک به ماست یونانی، مایونز کم‌چرب، روغن زیتون و کمی آبلیمو نیاز داریم. تمامی مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و به همراه نمک و فلفل به مرغ و سبزیجات اضافه کنید. این ترکیب را برای یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا به خوبی منسجم شود، سپس برای سرو با انواع نان وعده لذیذی از غذای سرد برای سرکار دارید.

غذا مناسب محل کار

سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی از دیگر غذاهای محبوب و همه‌پسند و گزینه‌ای مناسب برای غذای سرد برای سرکار است. این غذا به صورت سرد سرو می‌شود و غنی از کربوهیدرات و فیبر است.

طرز تهیه سالاد ماکارونی

برای آماده‌سازی این غذا، پاستای فرمی مورد علاقه خود را بپزید و آبکش کنید. سبزیجاتی مانند هویج و سیب‌زمینی را نیز به صورت نگینی خرد و آب‌پز کنید و با نخود فرنگی و ذرت آب‌پز، ترکیب کنید. البته بعد از پخت سبزیجات آن‌ها را آبکش کنید تا خنک شوند، سپس پاستا و سبزیجات را ترکیب کنید.

اگر گیاه‌خوار هستید، دیگر نیازی به اضافه کردن مرغ یا کالباس به مواد نیست، اما در غیر این صورت سینه مرغ را با کمی پیاز و ادویه بپزید و در نهایت به شکل قطعات ریز و نگینی به باقی مواد اضافه کنید. اگر هم دوست داشتید، به جای مرغ، کالباس اضافه کنید. در ضمن برای این که این غذای سرد برای سرکار به گزینه‌ای به‌عنوان طرز تهیه غذای رژیمی تبدیل شود، می‌توانی برای سس سالاد، ماست یونانی را همراه با ترکیب روغن زیتون و آب‌لیمو جایگزین سس مایونز کنید.

ساندویچ تخم مرغ

یکی دیگر از گزینه‌های غذای سرد برای سرکار ساندویچ تخم‌مرغ است. این غذا منبعی غنی از پروتئین و انواع ویتامین‌های ضروری برای بدن است. ساندویچ تخم مرغ به‌عنوان غذای مناسب محل کار می‌تواند به روش‌های متنوعی تهیه شود. ما نیز روشی متفاوت را در این مطلب به شما ارائه می‌دهیم.

طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ

تخم‌مرغ‌ها را آبپز کنید، اما حواستان باشد که بیش از حد نپزند تا بافت خیلی سفتی پیدا نکنند. بعد از پخت و سرد شدن آن‌ها را پوست بگیرید و قطعه قطعه کنید و به همراه ادویه‌هایی مانند، نمک، فلفل سیاه و پول بیبر و کمی روغن زیتون با گوشت‌کوب برقی به خوبی میکس کنید تا بافتی کرمی پیدا کند. حالا می‌توانید این بافت کرمی جذاب را همراه با کمی گشنیز و جعفری ساطوری‌شده در انواع مختلف نان، مخصوصا به صورت کلاب سرو کنید.

غذای سرد برای محل کار

سالاد سیب‌زمینی

باز هم برای معرفی گزینه‌ای دیگر به‌عنوان غذای سرد برای محل کار به سراغ دنیای بی‌نهایت سالادها می‌رویم. سالاد سیب‌زمینی از جمله سالادهایی است که جذابیت و طعم بهتر آن وابسته به سرد سرو شدن آن است!

طرز تهیه سالاد سیب زمینی

برای تهیه این سالاد، ابتدا سیب‌زمینی‌ها را آب‌پز و سپس به شکل نگینی متوسط خرد کنید. شوید و پیازچه از سبزیجات خوش‌عطر و طعم و مورد نیاز برای این سالاد هستند، آن‌ها را به خوبی بشویید و خشک کنید و سپس ساطوری کنید. اضافه کردن خیارشور نگینی خردشده نیز به این ترکیبات می‌تواند طعم سالاد ما را جذاب‌تر کند. تمامی مواد پخته و خردشده را در ظرفی مناسب بریزید و به خوبی ترکیب کنید.

برای درست کردن سس این غذا برای سرکار، موادی مانند ماست، مایونز کم‌چرب و آب لیمو را به خوبی با یکدیگر ترکیب و یکدست کنید و به موادی که آماده کردید اضافه و به خوبی مخلوط کنید. 

غذای سرد برای شرکت

بورانی بادمجان

 انواع قورانی از جمله غذاها و پیش‌غذاهای محبوب ما ایرانی‌ها هستند. بادمجان نیز از جمله صیفی‌جاتی است که ماده اصلی بسیاری از غذاهای خوشمزه و جذاب سنتی است؛ اما اگر بخواهیم بادمجان را در گروه غذای سرد برای سرکار بگنجانیم پیشنهاد ما بورانی بادمجان است که در کنار کمی نان می‌تواند یک وعده سیر‌کننده در محل کار باشد.

طرز تهیه بورانی بادمجان

برای تهیه این غذای ساده و آسان در ابتدا باید بادمجان‌های قلمی و شیرین را کباب کنید. (می‌توانید این کار را بر روی گاز یا داخل فر انجام دهید، فقط به یاد داشته باشید قبل از کباب کردن بادمجان‌ها، با چنگال یا چاقو روی آن‌ها سوراخ ایجاد کنید تا مانند بمب ساعتی منفجر نشوند!)

بعد از کباب شدن بادمجان‌ها، آن‌ها را در ظرفی دربسته قرار دهید تا بخار کنند و سرد شوند. بعد از سرد شدن، بادمجان‌ها را تمیز کرده، پوست بگیرید و خوب له کنید. حالا قسمت سخت کار به پایان رسید و نوبت اضافه کردن بادمجان‌های له‌شده به میزان ماست مورد نظر است. در انتها سیر‌خام یا پودر سیر، نعنا خشک و کمی نمک و فلفل  به ترکیب اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. شما می‌توانید تا چند روز این غذای سرد برای سرکار را در یخچال نگهداری کنید. در ضمن با توجه به این که این غذا برای سرکار است، می‌توانید سیر را از ترکیبات حذف کنید.

ساندویچ بیکن گوشت یا مرغ

یکی دیگر از وعده‌های ساندویچی جذاب و همه‌پسند، به‌عنوان غذای سرد برای سرکار، ساندویچ‌های بیکن هستند. بیکن‌ها فرآورده‌ای گوشتی هستند که از گوشت گوسفند، مرغ، بوقلمون و... تهیه می‌شوند. این محصول را با روش‌های مختلفی مانند نمک‌سود کردن، خشک کردن و دود دادن فرآوری می‌کنند که ماندگاری بالایی نیز دارند و همچنین در میان فرآورده‌های پروتئینی ارزش غذایی بالایی دارند.

ساندویچ سرد برای سرکار

طرز تهیه ساندویچ بیکن

برای آماده کردن این غذا مناسب محل کار نیازی به پخت‌و‌پز نیست، شما تنها باید مواد مورد نظر را انتخاب کرده و داخل یک نان مغذی قرار دهید. به طور مثال، پیشنهاد ما برای داشتن یک ساندویچ بیکن جذاب، انتخاب موادی مانند بیکن مرغ دودی، ورق‌های پنیر چدار و چند اسلایس گوجه فرنگی و مقداری کاهو است. با این مواد اولیه می‌توانید یک ساندویچ جذاب به‌عنوان غذای سرد محل کار خود درست کنید و آن را با انواع سس دلخواه میل کنید.

بیشتر بخوانید: مدیران مربوطه در هر شرکت با توجه به اندازه شرکت، بودجه و سیاست‌های شرکت، انواع سرو غذا در شرکت را انتخاب می‌کنند. برخی سازمان‌ها آشپز دارند و غذا را در سلف شرکت سرو می‌کنند، برخی سازمان‌ها برای تهیه غذا با کترینگ معتبری قرارداد می‌بندند، عده‌ای تهیه غذا را به طور کل به عهده کارمندان می‌گذارند و ...

پوره سیب‌زمینی

پوره سیب‌زمینی غذایی ساده اما خوشمزه و محبوب است که از سیب‌زمینی پخته و له‌شده تهیه می‌شود. این غذا به تنهایی یا به‌عنوان دورچین غذا سرو می‌شود و می‌تواند با مواد مختلفی مانند کره، شیر، خامه، پنیر، سبزیجات و ادویه‌ها طعم‌دار شود. پوره سیب‌زمینی به دو روش گرم و سرد سرو می‌شود، به همین دلیل آن را در این مطلب غذای سرد برای سرکار گنجاندیم. پوره سیب‌زمینی منبع خوبی از کربوهیدرات، فیبر، ویتامین C و پتاسیم است. 

طرز تهیه پوره سیب زمینی

برای تهیه پوره سیب‌زمینی، ابتدا سیب‌زمینی‌ها را به خوبی بشویید و پوست کنید، سپس هر سیب‌زمینی را به چند قطعه تقسیم کرده و آن‌ها را به مدت 20 الی 30 دقیقه در آب‌جوش بجوشانید. (در صورت دلخواه می‌توانید به میزان نصف به نصف از آب‌جوش و شیر برای پخت استفاده کنید.) بعد از پخت سیب‌زمینی‌ها، کمی شیر، کره، فلفل و نمک را اضافه کنید و با گوشت‌کوب به خوبی له کنید. پوره ‌سیب‌زمینی آماده میل کردن در کنار انواع نان یا سالاد است.

غذای سرد چی درست کنم

مزایا و دلایل انتخاب غذای سرد برای سرکار

انتخاب غذای مناسب محل کار به سلیقه و نیازهای فردی هر شخص بستگی دارد؛ با این حال، غذای سرد برای سرکار می‌تواند شامل گزینه‌های مغذی، خوشمزه و مناسبی برای کسانی باشد که به دنبال یک وعده غذایی سالم و سرشار از انرژی در طول روز کاری هستند. غذاهای سرد برای میل کردن نیز نیازی به آماده‌سازی و گرم شدن ندارند و زمانی کمتری می‌گیرند. خوردن غذای سرد و سبک برای سرکار مزایای متعددی دارد که تعدادی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • افزایش سطح انرژی
  • بهبود تمرکز
  • حمل و نقل آسان
  • تنوع بیشتر
  • صرفه‌جویی در وقت

افزایش سطح انرژی

غذاهای سرد برای سرکار معمولاً حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده و فیبر هستند که می‌توانند به طور پایدارتر سطح انرژی شما را در طول روز کاری حفظ کنند. اصولا خوردن غذاهای سنگین و مفصل گرم در میانه‌ی روز باعث خواب‌آلودگی و افت انرژی می‌شوند. مصرف غذاهای سرد و سبک در مقایسه با غذاهای گرم و سنگین که می‌توانند باعث افت قند‌خون و احساس خستگی بعد از غذا شوند، برای افزایش سطح انرژی موثرتر هستند.

بهبود تمرکز

خوردن غذای سنگین می‌تواند باعث خواب‌آلودگی و کاهش تمرکز شود، در حالی که غذاهای سرد و سبک به دلیل هضم آسان‌تر و همچنین داشتن مواد مغذی که به عملکرد مغز کمک می‌کنند، می‌توانند به حفظ تمرکز و هوشیاری شما در طول روز کاری کمک کنند و کارایی و عملکرد مغز را بهبود دهند.

سالاد برای سرکار

حمل‌ونقل آسان 

غذای سرد برای سرکار به طور کلی فرآیند آماده‌سازی، بسته‌بندی و حمل و نقل آسان‌تری دارد و نیازی به گرم کردن یا آماده‌سازی خاصی در محل کار ندارد. این موضوع می‌تواند در صرفه‌جویی زمان و همچنین جلوگیری از کثیف شدن و به هم ریختگی محل کار شما موثر باشد.

تنوع بیشتر

تنوع غذایی در وعده‌های ناهار و میان وعده در محل کار می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ اما با انتخاب غذاهای سرد برای سرکار می‌توانید از طیف گسترده‌تری از گزینه‌ها مانند سالادها، ساندویچ‌های سرد، میوه‌ها و سبزیجات، ماست و ... استفاده کنید و با توجه به سلیقه و خلاقیت خودتان انواع غذاهای سریع، سالم و رژیمی را آماده کنید.

صرفه‌جویی در وقت

اغلب غذاهای سرد و سبک طرز تهیه آسان و سریعی دارند که از این ویژگی می‌توان به عنوان گزینه‌ها یا لیست غذا برای ناهار و شام فوری در مواقع ضروری استفاده کرد. همچنین استفاده از غذای سرد برای شرکت نیز زمان کمتری از شما می‌گیرد، زیرا دیگر نیازی به گرم کردن غذا نیست و می‌توانید از تایم استراحت استفاده بهینه‌تری برای انجام دیگر امور مانند معاشرت با همکاران داشته باشید.

غذا برای سرکار چی درست کنم

جمع‌بندی

این مطلب از کترینگ هفت و نیم برای شاغلین و دوست‌داران غذای سرد و سبک تهیه شده است. تقریبا نیمی از وعده‌های غذایی ما در محل کار مصرف می‌شوند، در نتیجه توجه به مصرف انواع مواد غذایی سالم و غذای سرد برای سرکار در سلامتی نقش حائز اهمیتی دارد. غذاهای معرفی‌شده در این مطلب؛ اغلب غذاهای ساده و آسان با در نظر گرفتن سلامت هستند که شما را برای تهیه غذا مناسب محل کار یاری می‌کنند. همچنین از جمله خدمات کترینگ هفت‌ونیم نیز ارائه انواع برنامه غذایی شرکتی برای شماست که می‌توانید از آن بهره ببرید.

نوشته شده توسط ادمین
سه شنبه 13 شهریور 1403
0
165
دیدگاهتان را بنویسید
ثبت نظر
پربازدید ها
تشخیص زعفران اصل از تقلبی

7 روش برای تشخیص زعفران اصل با تقلبی زعفران گیاهی بسیار پرطرفدار و در عین حال ...

غذای سالم و رژیمی

راهکارهایی برای تهیه غذای سالم و رژیمی مصرف غذای سالم و رژیمی یک انتخاب هوشمن ...

تغذیه سالم برای صبحانه کودکان

تغذیه سالم برای صبحانه کودکان چیست؟ تغذیه سالم برای صبحانه کودکان به‌عنو ...

کترینگ هفت و نیم

آدرس : تهران ، انتهای اتوبان ستاری شمال، دوربرگردان به سمت ستاری جنوب،خیابان اخلاص پلاک 11

شماره تماس : 02144845300
ایمیل :  support@7onim.ir

ما را دنبال کنید 

   

مجوزها 

کپی رایت © تمام حقوق محفوظ است.