صفحه اصلی
غذاها
رزرو غذا
وبلاگ
ورود

غذا برای اردو مدرسه چی ببریم؟ لیست خوراکی سالم و خوشمزه برای دانش آموزان

غذا برای اردو مدرسه

از هر دانش آموز یا حتی دانش آموز سابقی! که درباره روزهای مدرسه بپرسید، یکی از به یادماندنی ترین خاطراتش مربوط به دورانی می شود که با هم کلاسی های خود به اردوی مدرسه رفته است. در اردوی مدارس هم که جذاب ترین بخش، خوردن خوراکی های خوشمزه است، وقتی که بچه ها دور هم می نشینند و غذا و خوراکی می خورند و حسابی در کنار هم خوش می گذرانند. حالا شما هم اگر در خانه دانش آموزی دارید و می خواهید خوراکی ها و غذاهای خوشمزه ای برایش درست کنید که همراه خودش به اردو ببرد، حتما این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مقاله بهترین، لذیذترین و تا حد امکان سالم ترین خوراکی و غذا برای اردو مدرسه را به شما معرفی می کنیم تا خیلی راحت و سریع بتوانید کیف بچه ها را پُر از خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار کنید.

اهمیت تغذیه برای دانش آموزان

شاید برخی به اهمیت تغذیه دانش آموزان پی نبرده باشند، اما حقیقت این است که برای این که دانش آموزان بتوانند دوران تحصیلی خود را با موفقیت پشت سر بگذارند، باید تغذیه سالمی داشته باشند و به خوراکی و غذایی که می خورند اهمیت بدهند. حتی در مواردی مثل تهیه غذا برای اردو مدرسه هم بهتر است که والدین یا حتی خود دانش آموز وقتی غذا و خوراکی درست می کنند، ترجیحا سراغ مواد غذایی ناسالم نروند. تغذیه ی سالم بر عملکرد مغز دانش آموزان تاثیر می گذارد و انرژی لازم را برای تمرکز روی دروس، به آن ها می دهد. البته گاهی که دانش آموزان به اردو می روند، اشکالی ندارد اگر کمی هم تنقلاتی مثل چیپس و پفک بخورند، ولی به طور کل بهتر است از خوراکی های سالم و خوشمزه استفاده کنند تا عادات غذایی شان درست شکل بگیرد. در ادامه لیست خوراکی برای اردو مدرسه و همچنین غذا برای اردو مدرسه را می توانید بخوانید.

غذا واسه اردو

5 ساندویچ ساده و سریع برای اردو

وقتی می خواهید برای دانش آموزان تغذیه برای اردو آماده کنید، باید علاوه بر سالم بودن و طعم خوب غذا، به این توجه کنید که غذا راحت آماده شود و مهم تر از آن، حمل و جابه جایی آن برای دانش آموز آسان باشد. برای مثال چندان رایج و جالب نیست که به عنوان غذا برای اردو مدرسه به دانش آموزان برنج و خورش بدهیم، چون هم خوردن و هم حمل آن برای بچه ها کمی سخت می شود. در حالی که ساندویچ هایی که سالم و خوشمزه هستند و سریع و راحت هم تهیه می شوند، غذای مناسب برای اردوی دانش آموزی هستند. 

ساندویچ مرغ و قارچ

  • مواد لازم: مرغ، قارچ، پیاز، جعفری، ادویه

این ساندویچ خیلی راحت و سریع درست می شود و بسیار هم خوشمزه است. ضمن این که ترکیب قارچ و مرغ می تواند تا حد خوبی مواد غذایی مورد نیاز را به بدن برساند. برای درست کردن ساندویچ قارچ و مرغ، به مقدار لازم سینه مرغ را آبپز و بعد ریش ریش کنید یا حتی مرغ را خرد و با کمی روغن سرخ کنید. در یک تابه پیاز را خرد کنید و با نمک، زردچوبه، آویشن، فلفل سیاه و ادویه های دلخواه در روغن تفت دهید، کمی بعد قارچ خردشده را اضافه کنید و تفت دهید، در نهایت همه مواد را با هم به خوبی ترکیب کنید. وقتی مواد را داخل نان باگت ریختید، به مقدار دلخواه به آن سس و کمی جعفری خردشده اضافه کنید. اگر می خواهید سالم تر هم باشد، می توانید سس ماست یا انواع دیگر سس خانگی درست کنید.

ساندویچ فلافل

  • مواد لازم: نخود، سیب زمینی، پیاز، سیر، جعفری، پودر تخم گشنیز، زیره، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر انبه، کمی آبلیمو

در لیست بهترین غذا برای اردو مدرسه می توانیم فلافل را هم قرار دهیم. برای درست کردن فلافل باید نخود از شب قبل خیس بخورد. بعد از آن نخود خیس خورده را با سیب زمینی، پیاز، سیر و جعفری در میکسر یا چرخ گوشت بریزید تا به خوبی با هم مخلوط شوند، حالا باید چاشنی و ادویه ها را اضافه کنید و بگذارید کمی در یخچال بماند. در نهایت فلافل ها را در روغن داغ سرخ کنید و وقتی آماده شد، روغن اضافی فلافل ها را بگیرید. فلافل ها را لای نان باگت بگذارید و به همراه خیارشور، گوجه، ترشی، کاهو و هر چیزی که متناسب با ذائقه فرزندتان است، سرو کنید. به عنوان نوشیدنی هم ترجیحا برای دانش آموز به جای نوشابه، دوغ بگذارید که نوشیدنی سالمی است.

غذا برای اردو چی بپزیم

ساندویچ برگر خانگی

  • مواد لازم: گوشت چرخ کرده، پیاز، سیر، آرد سوخاری، نمک، فلفل سیاه، تخم مرغ 1 عدد (به دلخواه)

به جای تهیه همبرگرهای آماده، می توانید خودتان در خانه کاملا سالم آن را تهیه کنید. اگر بچه ها پرسیدند غذا برای اردو چی ببریم برای آن ها برگر خانگی خوشمزه درست کنید که بهترین غذا برای اردو مدرسه است و بچه ها حسابی عاشقش هستند.

برای تهیه همبرگر خانگی، گوشت چرخ کرده را با نمک، فلفل سیاه، و دیگر ادویه جات دلخواه مانند پاپریکا مخلوط کنید. پیاز را رنده کنید و کاملا آب پیاز را بگیرید، سیر را هم رنده کنید و همه را با گوشت مخلوط کنید، در صورت دلخواه می توانید تخم مرغ و سپس آرد سوخاری هم اضافه کنید و سپس ورز دهید. مایه همبرگر را یک ساعت در یخچال بگذارید، سپس گوشت را به شکل دایره هایی درآورید که کمی بزرگ تر از نان همبرگر باشند. تابه ای را روی حرارت متوسط گرم کنید و گوشت ها را در آن قرار دهید. هر طرف گوشت را برای حدود 4 تا 5 دقیقه یا تا زمانی که کاملا بپزد و قهوه ای شود، بپزید.

نان همبرگر را در تابه یا توستر برای چند دقیقه گرم کنید تا کمی ترد شوند. در صورت تمایل، یک برش پنیر را روی هر گوشت قرار دهید و اجازه دهید برای چند دقیقه آب شود. روی نیمه پایینی نان همبرگر، کمی سس (مانند سس مایونز، کچاپ یا خردل) بمالید. سپس گوشت با پنیر، کاهو، برش های گوجه و پیاز را اضافه کنید. در نهایت، نیمه دیگر نان را روی مواد قرار دهید.

ساندویچ الویه

ساندویچ الویه یک غذای خوشمزه و پرطرفدار است که در این جا طرز تهیه آن را به شما آموزش می دهیم.

  • مواد لازم: سیب زمینی، هویج، مرغ پخته و ریش ریش شده، نخود فرنگی، خیارشور، تخم مرغ پخته، نمک و فلفل به میزان دلخواه، آبلیمو، سس مایونز

سیب زمینی ها را پوست کنید و در آب جوش با کمی نمک بپزید تا نرم شوند، بعد از این که کمی خنک شدند آن ها را له کنید. مرغ را هم بپزید و ریش ریش کنید. هویج را بپزید و رنده کنید. تخم مرغ ها را آبپز کنید و سپس رنده یا خرد کنید. نخود فرنگی را هم بپزید. خیارشورها را خرد کنید، سپس مقداری سس مایونز، آبلیمو، نمک و فلفل اضافه کرده و همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید. از نان باگت، نان تست یا هر نان دیگری که دوست دارید استفاده کنید و ساندویچ الویه لذیذی درست کنید. کاهو، گوجه و خیارشور خردشده هم به ساندویچ اضافه کنید که عالی می شود.

غذای مناسب برای اردوی دانش آموزی

ساندویچ تن ماهی

  • مواد لازم: تن ماهی، ذرت، سیب زمینی، خیارشور، پیازچه، کمی شوید تازه، کمی آبلیمو، سس مایونز، نمک و فلفل

اگر به فکر غذا برای اردو مدرسه فرزندتان هستید، ساندویچ تن ماهی هم می تواند گزینه خوبی باشد. برای درست کردن این ساندویچ، قبل از هر چیز اول کنسروها یعنی تن ماهی و کنسرو ذرت را به مدت 20 دقیقه بجوشانید. بعد از آن، سیب زمینی ها را نگینی خرد و سرخ کنید. البته می توانید سیب زمینی ها را آبپز و سپس خرد کنید. تن ماهی که خنک شد روغن اضافی آن را بگیرید. خیارشور، پیازچه و شوید را خرد کنید. در نهایت همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. از طرفی دیگر، سس مایونز، آبلیمو، نمک و فلفل را مخلوط کنید و به مواد ساندویچ اضافه کنید. ساندویچ خوشمزه ی تن ماهی آماده است. برای سرو ساندویچ هم می توانید از نان باگت یا نان تست استفاده کنید.

میان وعده سالم و خوشمزه برای دانش آموزان

وقتی فرزندتان می خواهد به اردو برود، علاوه بر ساندویچ های خوشمزه به عنوان وعده هایی غذایی، باید میان وعده و تنقلات هم برای او بگذارید. چه بهتر که به جای خوراکی های سوپر مارکتی که چندان سالم نیستند، خودتان دست به کار شوید و برای بچه ها تغذیه سالم آماده کنید. در ادامه چند میان وعده که خوشمزه و باب طبع اکثر بچه هاست و سریع و آسان هم آماده می شود را برایتان می آوریم تا بتوانید برای درست کردن میان وعده ایده بگیرید.

سالاد میوه با ماست

خیلی از بچه ها از میوه خوردن فراری هستند و چندان علاقه ای به میوه ندارند، اما اگر یک سالاد میوه ی خوشمزه و خوش رنگ برایشان درست کنید و ماست هم به آن اضافه کنید، احتمال زیاد دست شما را رد نمی کنند و خیلی هم خوششان می آید. 

برای درست کردن سالاد میوه می توانید از هر میوه ای که دوست دارید و در آن فصل پیدا می شود، استفاده کنید. مثلا کیوی، موز، پرتقال، سیب، توت فرنگی و آناناس یا هر میوه دیگری که دارید و متناسب با ذائقه فرزندتان است را خرد کنید. برای خوشمزه تر شدن سالاد می توانید کمی بادام یا گردوی خردشده هم به آن اضافه کنید. سپس در کاسه ی دیگری ماست، یک قاشق عسل به دلخواه و کمی آبلیمو را مخلوط کنید و به سالاد اضافه کنید. 

تغذیه-دانش-آموزان

کیک های خانگی

بچه ها همیشه ترکیب کیک با شیر یا شیرکاکائو را دوست دارند. اگر زمان داشته باشید و کمی حوصله به خرج دهید به راحتی می توانید با توجه به سلیقه فرزندتان، کیک های خانگی خوشمزه ای درست کنید، مثلا کیک شکلاتی، کیک هویج، کیک گردو و انواع کیک های میوه ای. معمولا کیک ها مواد اولیه خاص و زیادی هم نمی خواهند و طرز تهیه آن ها سخت نیست. در نتیجه بچه ها به جای این که کیک سوپر مارکتی با شکر زیاد و انواع افزودنی بخورند، از کیک های تازه، خوشمزه و سالم خانگی به عنوان میان وعده و غذا برای اردو مدرسه می برند. 

آجیل و میوه خشک

انواع مغزهای آجیلی مثل بادام، گردو، پسته، فندق، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو و میوه های خشک مثل توت، زردآلو، موز، انبه، آلو و... باعث افزایش انرژی و تمرکز دانش آموزان می شود. چه به عنوان میان وعده مدرسه چه به عنوان خوراکی و غذا برای اردو مدرسه می توانید انواع آجیل، میوه خشک، حتی برنجک، گندم، عدس و نخود تفت داده و شاهدانه را برای بچه ها بگذارید. این خوراکی ها هم بسیار پرخاصیت و سالم هستند، هم خوش خوراک هستند و بچه ها آن ها را دوست دارند. البته بهتر است که از آجیل خام استفاده کنید و آجیل های نمکی و سایر طعم دهنده های ناسالم را به بچه ها ندهید، در ضمن موقع گذاشتن مغزیجات برای دانش آموزان، حواستان به حساسیت غذایی آن ها باشد. برای این که میان وعده های بیشتری یاد بگیرید، می توانید آموزش 5 میان وعده مناسب دانش آموزان را بخوانید.

انواع اسنک

انواع اسنک را می توانید در لیست خوراکی برای اردو مدرسه قرار دهید. اگر در خانه ساندویچ ساز دارید، اسنک خیلی سریع و راحت درست می شود و بچه ها هم حسابی طرفدارش هستند. با هر چیزی که در خانه دارید هم می توانید اسنک درست کنید، از کالباس و سوسیس گرفته تا مرغ و گوشت قرمز، پنیر و انواع سبزیجات. البته اگر می خواهید اسنک سالم باشد، بهتر است سوسیس و کالباس استفاده نکنید. اسنک قارچ و پنیر، اسنک مرغ و قارچ، اسنک گوشت چرخ کرده و سبزیجات، اسنک تن ماهی، اسنک سوسیس و سیب زمینی و... انواع اسنک های پرطرفدار هستند. راستی اگر ساندویچ ساز هم ندارید، این اسنک ها را می توان در ماهیتابه هم درست کرد.

خوراکی برای مدرسه

نوشیدنی برای اردو چی ببریم؟

یک انتخاب خوب برای نوشیدنی در یک اردوی مدرسه باید نوشیدنی هایی باشد که هم مغذی باشند و هم به راحتی قابل حمل. در این جا چند پیشنهاد برایتان داریم. مهم است که نوشیدنی های انتخابی مناسب سن دانش آموزان و شرایط حساسیتی آن ها باشد و همچنین به راحتی قابل حمل و نگهداری در طول اردو باشند.

  • آب میوه طبیعی: انتخابی سالم و خوشمزه که می تواند انواع مختلفی داشته باشد، مانند آب پرتقال، سیب یا ترکیبی از میوه ها.
  • اسموتی: اسموتی هم همان ترکیب میوه هاست، با این تفاوت که در اسموتی ها می توانید انواع دانه و مغزها، شیر، ماست، عسل، سبزیجات و ادویه هم بریزید.
  • شیر سویا یا بادام: برای کودکانی که نمی توانند لبنیات مصرف کنند، گزینه ای عالی است.
  • چای سرد یا نوشیدنی های گیاهی: انتخابی سالم و خنک که می تواند طعم های مختلفی داشته باشد.

سخن پایانی

در این مطلب لیست غذا برای اردو مدرسه و بهترین غذای مدرسه کودکان را با شما در میان گذاشتیم تا بتوانید غذاهای ساده و کم دردسر و در عین حال، خوشمزه و سالم برای فرزندان خود درست کنید. حتی به شما پیشنهاد می کنیم که در مراحل آماده کردن غذا و میان وعده برای دانش آموزان از خود آن ها هم کمک بگیرید. به این طریق بهتر می فهمید فرزند شما چه چیزی دوست دارد و به او حق انتخاب می دهید. در ضمن وقتی دانش آموز خودش در تهیه غذا مشارکت کند، شور و شوقش بیشتر می شود و با میل بیشتری هم غذا را می خورد. علاوه بر خوشمزگی و سلامت غذا، اگر به زیبایی ظرف غذا و تزئینات غذا و خوراکی ها هم دقت کنید، ذوق فرزندتان برای خوردن تغذیه مدرسه بیشتر خواهد شد.

نوشته شده توسط ادمین
یکشنبه 19 آذر 1402
0
40312
دیدگاهتان را بنویسید
ثبت نظر
پربازدید ها
غذای دانشجویی

معرفی 9 غذای دانشجویی ساده و سریع تهیه غذای دانشجویی برای دانشجوهایی که دور ا ...

تفاوت کترینگ با رستوران

تفاوت کترینگ با رستوران چیست؟ با وجود تعداد زیاد و افزایش روزافزون رستوران&zw ...

میان وعده سالم

میان وعده سالم چی درست کنم؟ میان‌ وعده‌ها تکمیل‌کننده‌ی و ...

کترینگ هفت و نیم

آدرس : تهران ، انتهای اتوبان ستاری شمال، دوربرگردان به سمت ستاری جنوب،خیابان اخلاص پلاک 11

شماره تماس : 02144845300
ایمیل :  support@7onim.ir

لینک های مفید

رزرو روزانه غذا

وبلاگ 

ما را دنبال کنید 

   

مجوزها 

کپی رایت © تمام حقوق محفوظ است.