صفحه اصلی
غذاها
رزرو غذا
وبلاگ
ورود

پانزده لقمه برای مدرسه که طعمشان از یاد نمی رود

لقمه برای مدرسه

خوراکی هایی که دانش آموزان در وعده ی صبحانه و میان وعده می خورند، علاوه بر نقش مهمی که در رشد کودکان دارد، هنگام زنگ تفریح برای آن ها مثل هدیه ای باارزش ظاهر می شود و لحظات شادیِ نابی را برایشان می سازد. بعدها که که کودکان بزرگ می شوند، زمانی که مادر لقمه برای مدرسه درست می کرد، همیشه در میان خاطرات شیرین ذهن شان وجود خواهد داشت. مثل خودِ ما، زمانی که در اردو ساندویچ های کالباس و سوسیس و کتلت مامان پز می خوردیم. امروز همه می دانیم که نگاه چندان مساعدی به کالباس و سوسیس صنعتی وجود ندارد؛ در راس همه ی علت ها چاقی ای است که غذاهای فست فودی در پی دارند. اما خوب، جانشین های مناسبی وجود دارد که می توان هر کدامش را بهترین لقمه برای مدرسه دانست. غذاهای سالم را هم در خانه می توان تهیه کرد، هم می توانید برای تامین غذای سالم دانش آموزان سراغ کترینگ مدرسه هفت و نیم که یکی از بهترین کترینگ های تهران است بروید.

لقمه های سالم برای مدرسه که طعم شان تا سال ها زیر زبان کودکان تان می ماند، از آن جهت اهمیت دارد که کودکان بی میل به صبحانه و کلا غذا، خودشان با اشتیاق تمام به سمت صرف وعده ی غذایی می روند و شما فرصت دارید مواد غذایی مورد نیاز کودکان را راحت و بدون دردسر به آن ها برسانید.

لقمه های سالم برای مدرسه

تنظیم وعده ها و میان وعده های غذا و لقمه برای مدرسه کودکان به ذائقه ی کودک و همچنین رژیم غذایی او بستگی زیادی دارد. اگر کودک دچار کمبود وزن باشد، والدین اختیار بیشتری برای استفاده از غذاهای جذاب تر و اغلب پروتئینی دارند، اما شیوه ی طبخ غذاهای گیاهی و تنوعی که می شود به آن ها در زمان پخت و پز لقمه برای مدرسه بچه ها داد، غذاهای گیاهی را به نمونه های جذاب لقمه برای بچه مدرسه ای ها تبدیل کرده اند. البته سوسیس و کالباس خانگی و انواغ غذاهای پروتئینی سالم در سال های گذشته رشد قابل توجهی کرده اند و به راحتی و به خوشمزگی همان سوسیس و کالباس های کلاسیک می شود در منزل آن ها را درست کرد و حتی به شکل سفارشی به کالباس پسته افزود. 

لقمه برای مدرسه چی ببریم؟

سوال به جایی است؛ و مسئله ی آموزش لقمه برای مدرسه، از صرفا یک برنامه ی آموزش آشپزی فراتر است. چون شما باید انواع و اقسام مواد مورد نیاز بدن را دسته بندی کنید و طبق نظم مشخصی در برنامه ی غذایی میان وعده ی مدرسه ی کودکان بگنجانید. ویتامین ها، پروتئین ها، آهن، کربوهیدرات و اسم هایی از این دست که کم و زیاد شدن شان مستقیم بر بدن تاثیر می گذارد. 

شاید زمانی یک کودک دچار کمبود آهن باشد و نیاز باشد هنگام طبخ لقمه برای مدرسه از گوشت استفاده کنید. در این زمان غذاهایی مثل کباب تابه ای، ساندویچ کوفته قلقلی، ساندویچ کتلت، پیراشکی گوشت، ساندویچ استیک، و حتی چیزبرگر خانگی و کباب لقمه برای مدرسه گزینه های مناسبی به نظر می رسند. ولی زمانی که کودک دچار اضافه وزن باشد و لقمه های سالم برای مدرسه اهمیت بیشتری داشته باشند، غذاهای گیاهی متفاوتی با شیوه های پخت متفاوت وجود دارند که طعم شان محشر است و می توانند کودکان را مجذوب کنند. پیراشکی ها و سمبوسه های خانگی و کم چرب که می توان با توجه به رژیم غذایی در آن ها از مواد گوشتی یا گیاهی استفاده کرد. پوره ی سیب زمینی، سالاد پیازچه، سالاد الویه، و انواع و اقسام نان و پنیر به قدری تنوع به برنامه ی غذایی می بخشند که نگرانی از بابت این که به خود بگوییم برای مدرسه چی ببریم وجود نخواهد داشت.

آموزش لقمه برای مدرسه

برترین میان وعده ها: پانزده لقمه برای مدرسه کودکان

در این بخش می خواهیم به عنوان لقمه برای بچه مدرسه ای ها لقمه ها و خوراکی های سالم و خوشمزه را معرفی کنیم که عموما اکثر بچه ها این غذاها را دوست دارند. هنگام آماده کردن لقمه برای بچه ها علاوه بر سلامت غذا، حتما به ذائقه و سلیقه ی خود بچه ها و حساسیت های غذایی آن ها هم دقت کنید.

یک. نان و پنیر

کلاسیک ترین نماد میان وعده سالم برای مدرسه حالا ابعادی پیدا کرده که اگر بخواهیم در جزئیاتش دقیق شویم فقط و فقط با یک مجموعه مقاله می توانیم دنیای نان و پنیر را قدری بشکافیم. از هزاران نوع نان و احتمالاً ده ها نان در دسترس مان می شود وارد جزئیات این لقمه برای مدرسه شد، تا هزاران نوع پنیر در دنیا، و فروشگاه های نسبتاً پرشماری که در شهرها پنیرهای هلندی و دانمارکی و سوییسی و ایتالیایی و جاهای دیگر را می فروشند. چند کافه ی پنیر اختصاصی در شهرها هم نشان می دهد همین لقمه ی ساده که روزگاری نماد بهترین لقمه مدرسه بود چه دنیایی دارد. بهتر است اصلاً راجع به دورچین های نان و پنیر صحبت نکنیم؛ از خیار و گوجه ی کلاسیک تا سبزی و آجیل ها و مغزهای معرکه، از زیتون و کاهو و سرکه انگبین کنار پنیر در این کافه ها چیزی نگوییم و به همین بسنده کنیم که همچنان جایگاه اول لقمه ها و خوراکی های مدرسه، یعنی بهترین لقمه برای مدرسه را در اختیار نان و پنیر و متعلقاتش بدانیم.

دو. کره و مربا

سر صبحانه همیشه بی درنگ بعد از نان و پنیر به یاد کره و مربا و چای شیرین می افتیم. موضوع نان های جذاب، مثل نان تست، نان سوخاری، انواع نان جو، کروسان ها و نان های فانتزی در مورد کره و انواع مرباهای هیجان انگیز مثل مربای هویج، مربای آلبالو، مربای انجیر، مربای توت فرنگی نیز صدق می کند. در آخر، ساندویچ کره و مربا را می شود به صورت گرم و سرد و یا تُست شده در میان لقمه های ساده برای مدرسه در نظر گرفت.

سه. ساندویچ کره ی بادام زمینی

کره ی بادام زمینی را می توان با نان تست استفاده کرد. افزودن موز مزه ی محشری به این ترکیب می بخشد. انواع ژله ها را هم فراموش نکنید که حسابی برای استخوان بندی کودکان مفیدند و بله، ترکیب ژله با کره بادام زمینی ترکیب جالبی می شود. کنجد؟ بسیار عالی است.  البته مواد مغذی دیگری نیز می شود به ساندویچ کره ی بادام زمینی افزود. کودکان این ساندویچ را بسیار دوست دارند و ممکن است بارها از شما درخواست کنند به این شکل برایشان ساندویچ کره ی بادام زمینی درست کنید؛ در هر حال مراقب گرمی ترکیبات این ساندویچ باشید.

لقمه برای مدرسه بچه ها

چهار. ساندویچ تخم مرغ

تخم مرغ را به دو شکل نیمرو و آب پز می توانید همراه با نان های مختلف، که ممکن است تُست شوند، در کنار گوجه فرنگی و خیار استفاده کنید تا این لقمه برای مدرسه، با این که از لقمه های ساده برای مدرسه به شمار می آید، بتواند انرژی کافی را برای کودکان تان فراهم کند تا سر کلاس های درس تمرکز و اشتیاق کافی را برای آموختن درس ها داشته باشند.

پنج. کتلت

این غذای اصلی، با پایه ی گوشت و و پیاز و سیب زمینی، مثل یک کپسول تقویتی عمل می کند که صرفاً در طی یک وعده ی غذایی درصد بالایی از مواد مورد نیاز را به بدن می رساند. اگر دغدغه دارید که لقمه برای بچه مدرسه ای ها آنقدری مقوی باشد که پاسخگوی چند ساعتی که در مدرسه هستند باشد، باید خیال تان را راحت کنیم، چون کتلت دقیقا چنین نقشی دارد و همیشه در گزینه ها حاضر خواهد بود. 

شش. ساندویچ مرغ

سینه ی مرغ را بپزید و به صورت ریش ریش درآورید و سپس با پیاز و فلفل دلمه ای تفت دهید. می توانید گوجه فرنگی و برگ کاهو را به مرغ اضافه کنید و ساندویچ خوشمزه ای درست کنید. اگر قصد داشته باشید کودکان را از مواد مغذی گوشت مرغ، که پروتئین، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و ویتامین ها را شامل می شود بهره مند کنید، ساندویچ مرغ گزینه ای مناسب و خوشمزه است.

بهترین لقمه برای مدرسه

هفت. ساندویچ بوقلمون

برش های سینه ی بوقلمون یا ژامبون بوقلمون را در کنار گوجه فرنگی، خیارشور، پیاز و جعفری در میان نان باگت کنجدی قرار بدهید تا کودکان تان عاشق این لقمه برای مدرسه شوند و بارها و بارها سراغ ساندویچ خوشمزه ی بوقلمون را از شما بگیرند. در ضمن به خاطر ارزش غذایی بالا، این ساندویچ می تواند تغذیه مناسب دانش آموزان در ایام امتحانات در ایام امتحانات باشد.

هشت. ساندویچ کوکو سبزی

فیبر بالای کوکو سبزی به گوارش بدن انسان کمک موثری می کند. افزایش مقاومت بدن و هضم راحت از مواردی است که کوکو سبزی را از میان آن همه لقمه برای مدرسه بچه ها متمایز می کند. افزون بر این، ساندویچ کوکو سبزی برای دانش آموزانی که از گوشت و مرغ گریزان هستند، غذای جذابی است.

نه. ساندویچ کوکو سیب زمینی

کوکوی پرطرفدار دیگر، کوکو سیب زمینی، یار دیرین پیک نیک ها و میان وعده های مدارس و غذایی خوش طعم است که علاوه بر عموم مردم نظر گیاهخواران سرسخت را، که گاهی هوس می کنند یک غذای سرخ کردنی لذیذ بخورند را هم به خود جلب کرده است. این ساندویچ در کنار سس کچاپ و گوجه و کاهوپیچ هوش از سر می رباید، به خصوص اگر وسطش زرشک هم استفاده شده باشد. این لقمه برای مدرسه ی کودکان بسیار مفید و مغذی است و نه تنها میان وعده که خودش یک وعده ی غذایی تمام عیار است.

لقمه برای مدرسه کودکان

ده. ساندویچ تن ماهی

جدا از مسائل و مشکلاتی که ماهی دارد ــ ماندگاری کم، بوی تند، پوست، تیغ و... ــ طعم ویژه ی تن ماهی به یقین حتی کسانی را هم که علاقه ای به خوردن ماهی ندارند ترغیب می کند که به سراغ تن ماهی بروند. کودکان نیز عموماً روی خوشی به تن ماهی نشان می دهند. می توان تن ماهی را پس از گرم کردن به همراه شوید و پیازچه تفت داد و با سس مایونز و نان های هیجان انگیز گوناگون به عنوان لقمه برای مدرسه بچه ها که هم خوشمزه باشد و هم مقوی، سِرو کرد.

یازده. کوفته قلقلی

اسم این غذا، عطر و بوی کوفته قلقلی و شکل غذا تاثیری باورنکردنی در استقبال کودکان از این غذای گوشتی خوشمزه دارد. ظاهر بانمک کوفته قلقلی و تصویری که این غذای مقوی در ذهن کودکان دارد کار را برای خوراندن مقادیر فراوانی آهن و سایر مواد مغذی به بدن کودکان راحت کرده است. حالا با لقمه کردن کوفته قلقلی با دورچین متناسب، سبزی جعفری و پیاز حلقه ای در کنار پروتئین گوشت قرمز به شدت توصیه می شود، می توانید به تامین انرژی دانش آموزان در کلاس درس و افزایش تمرکز و در نتیجه پیشرفت تحصیلی آن ها هم کمک کنید. شاید تاثیر جادویی همین لقمه های ساده برای مدرسه باورنکردنی به نظر برسد.

دوازده. انواع سمبوسه

سمبوسه ی سیب زمینی، سمبوسه ی گیاهی (سمبوسه ی سبزیجات)، سمبوسه ی هندی، سمبوسه ی پیتزایی، سمبوسه ی ماهی، سمبوسه ی قارچ و تعدادی دیگر از این سمبوسه ها در این چند دهه به خاطر ماهیت فست فودی ای که دارند در میان بیشتر مردم طرفدار دارند و خوراک میان وعده ی خوش طعم و در عین حال مقوی ای هستند. البته که می توان از مواد غذایی مفید و کم چرب در طبخ سمبوسه استفاده کرد تا این لقمه برای مدرسه کودکان سالم تر و مناسب تر باشد.

لقمه های ساده برای مدرسه

سیزده. انواع پیراشکی

پیراشکی کرم دار، پیراشکی گوشت، پیراشکی کلم، پیراشکی اسفناج و پنیر، پیراشکی سیب زمینی، پیراشکی شکلاتی، پیراشکی پیتزایی، پیراشکی سبزیجات، پیراشکی قارچ و پیراشکی مربا صدرنشینان جدول پیراشکی های پرطرفدار و لقمه های ساده برای مدرسه هستند. این ماده ی خوراکی، که اساسش خمیر و آرد است و در دلش مواد غذایی پرشماری قرار می گیرد، پس از طبخ در روغن به یکی از محبوب ترین اسنک های کودکان و بزرگسالان تبدیل می شود.

چهارده. ساندویچ ماکارونی

یکی از کامل ترین غذاهای این لیست ماکارونی است، غذایی بر اساس گندم و سرشار از پتاسیم. ماکارونی به رشد کودکان و شکل گیری عضلات در بدن کمک بسیاری می کند و قرار دادن آن در فهرست پانزده لقمه برای مدرسه بچه ها بار دیگر توجه ما را به این مسئله جلب می کند که هدف از تهیه لیست لقمه برای مدرسه کودکان در درجه ی اول تغذیه ی کودکان با خوراکی های مفید و تغذیه با لقمه های سالم برای مدرسه است. در ترکیب ساندویچ ماکارونی، می توان از قارچ و سیب زمینی برای خوش طعم تر کردن ساندویچ استفاده کرد.

پانزده. ساندویچ سالاد الویه

برای آخرین لقمه برای مدرسه بچه ها الویه پیشنهاد مناسبی خواهد بود. پروتئین و امگا سه ی موجود در تخم مرغ، ویتامین های سرشار سیب زمینی، سبوس نان و ترکیبات ضدسرطانی گوجه فرنگی چنان ارزشی به ساندویچ سالاد الویه می دهند که می شود این غذا را نه فقط یک لقمه برای مدرسه که غذایی مهم و کامل برای تمام وعده ها دانست!

لقمه برای بچه مدرسه ای

حرف پایانی: اهمیتی که لقمه برای مدرسه کودکان دارد

در این فهرست، نگاهی به پانزده لقمه برای مدرسه انداختیم که ارزش غذایی بسیار بالایی داشتند. تنوع بعضی از این غذاها، مثل سمبوسه ها و پیراشکی ها، باعث می شود در فهرست لقمه برای مدرسه بچه ها خیلی بیشتر از پانزده نوع میان وعده داشته باشیم، به طوری که با خیال راحت در طی یک سال تحصیلی تمامی آن ها را درست کنید و دیگر نگران این نباشید که بچه ها چه لقمه ای به مدرسه ببرند. اما هدف اصلی از تهیه چنین فهرست هایی این است که به غذاها و مواد غذایی متعارف نگاهی جدید بیندازیم و آن ها را در قالب های جدید بازآفرینی کنیم تا برای دانش آموزان بیش از پیش جذاب باشند.

 

نوشته شده توسط ادمین
یکشنبه 10 دی 1402
0
2800
دیدگاهتان را بنویسید
ثبت نظر
پربازدید ها
میان وعده سالم

میان وعده سالم چی درست کنم؟ میان‌ وعده‌ها تکمیل‌کننده‌ی و ...

طرز تهیه 5 فینگرفود مخصوص مهمانی ها

طرز تهیه 5 فینگرفود مخصوص مهمانی ها و مجالس فینگرفودها یا غذاهای انگشتی در سا ...

لیست غذا برای ناهار و شام

لیست غذا برای ناهار و شام | ناهار و شام چی بپزم؟ تهیه غذای روزانه و داشتن &nb ...

کترینگ هفت و نیم

آدرس : تهران ، انتهای اتوبان ستاری شمال، دوربرگردان به سمت ستاری جنوب،خیابان اخلاص پلاک 11

شماره تماس : 02144845300
ایمیل :  support@7onim.ir

لینک های مفید

رزرو روزانه غذا

وبلاگ 

ما را دنبال کنید 

   

مجوزها 

کپی رایت © تمام حقوق محفوظ است.